Renault Group a anunțat o cifră de afaceri de 10,3 miliarde euro în trimestrul al treilea, cu o scădere de 8,2 % comparativ cu anul trecut, un rezultat mai bun decât estimările inițiale. Marca Dacia a înregistrat o scădere de aproape 35%, cumulând aproape 20% din volumele vândute de companie.
Vânzările de autovehicule ale grupului Renault au scăzut întrimestrul al treilea cu 6,1%, la 806.320 unități, potrivit datelor oficiale, dintre care 155.278 reprezintă vehicule sub marca Dacia, un procent de 19,2% din total.
Evoluția este un pozitivă în special în Europa, unde în luna septembrie vânzările mărcilor Dacia și Renault sunt în creștere cu 8%, pe o piață în creștere cu 3%. Mai mult, modelul electric ZOE a reușit o creștere de peste 150% în trimestrul al treilea.
După cum reiese din anunțul Renault, comenzile sunt în creștere cu 60% la 30 septembrie, în timp ce stocurile sunt la un nivel scăzut, după o diminuare cu 22 %, față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Acest al treilea trimestru evidențiază evoluția politicii noastre comerciale care acum favorizează profitabilitatea în ceea ce privește volumele. Performanța noastră în electrice, primirea foarte bună a modelelor E-TECH hibride, rezervele noastre de lichiditate și dinamica pozitivă a echipelor, ne fac încrezători în capacitatea Grupului de a se redresa”, a declarat Luca de Meo, director general Renault.
În Europa, Renault Group a raportat 405.223 unități vândute pe trimestrul al treilea (-2,9 %), reușind să îmbunătățească ușor cota de piață cu 0,2 puncte la 10,3%. Vânzările mărcii Dacia pe continent au fost mai mici cu 9,9 %, în principal din cauza unei baze de comparație ridicată la nivelul trimestrului al treilea 2019.
Pe intervalul ianuarie – septembrie, Dacia a vândut 366.470 unități, cu 34,8% mai puține decât anul trecut, diferența fiind de aproape 200.000 de vehicule în minus. Grupul Renault a cumulat în perioada ianuarie - septembrie 2,06 milioane de unități vândute, cu 26% mai puține față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO General Motors a lansat noua generație a lui Hummer: un monstru electric cu 1000 CP și trei motoareÎn afara Europei, vânzările companiei au scăzut cu 9,0 %, în principal, generate de scăderea vânzărilor în Brazilia (-50,9 %). În Rusia, a doua piață a Groupe Renault, marca LADA este în creștere cu 4,5 % pe trimestru, pe o piață în creștere (+ 3,7 %). Groupe Renault este lider, având o cotă de piață de 28,8 %, generată de modelele LADA Granta și LADA Vesta, cele două vehicule, cel mai vândute de pe piață. În Turcia, pe o piață care și-a revenit puternic, (+178,0 %), Groupe Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 131,1 % în trimestrul al treilea, comparativ cu 2019.
Cea mai bună veste este legată de veniturile companiei din trimestrul al doilea, care cu 10,37 miliarde euro, scad cu numai 8,2%, respectiv, la un curs de schimb comparabil, cu numai 3,2%. Valorile sunt mult mai bune decât estimările companiei și ale analiștilor.
Pe segmentul auto, cu excepția AVTOVAZ, cifra de afaceri a fost de 8,94 miliarde euro, în scădere cu 7,4%.
Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului este de 663 milioane de euro pe trimestru, în scădere cu 16,2 %, ținând cont de efectul cursului de schimb valutar negativ de 153 milioane de euro. La cursuri de schimb constante, contribuția AVTOVAZ ar fi fost în creștere cu 3,2 %.
Serviciile de mobilitate au contribuit cu 5 milioane de euro la cifra de afaceri a celui de-al treilea trimestru 2020.
Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) a avut o cifră de afaceri de 758 milioane de euro pe trimestrul al treilea, în scădere cu 10,1%, comparativ cu 2019.
Potrivit datelor Renault, sectorul Auto dispunea, la 30 septembrie 2020, de rezerve de lichiditate de 15,2 miliarde de euro care includ acordul de deschidere a liniei de credit de 5 miliarde de euro și care beneficiază de garanția Statului francez, din care 3 miliarde de euro au fost accesați la sfârșitul lunii septembrie 2020. Rezervele de lichiditate sunt în scădere cu 1,6 miliarde de euro, față de 30 iunie, în special din cauza sezonalității cerințelor de fond de rulment și a rambursării datoriilor.