Compania franceză Renault Group a anunțat rezultatele de vânzări în 2017, cu cifre record la nivel global, în urma unei creșteri de 8,5%. Vânzările mărcii Dacia și ale modelelor Renault derivate din Logan au fost motorul creșterii grupului.
Toate mărcile grupului Renault au totalizat 3,76 milioane de vehicule, din care Dacia a reprezentat aproximativ 18%, iar modelele Dacia vândute sub sigla Renault au dublat acest procentaj. Vânzările grupului au crescut cu 8,5 procente, cifrele fiind cele mai mari din istoria mărcii Renault, dar și pentru Dacia. Este al cincilea an consecutiv pentru Renault de creștere, compania franceză ajungând la o cotă din piața globală de autovehicule de 4%.
Mărcile Renault și Dacia, cele mai importante din portofoliul grupului, au înregistrat, 2,6 milioane de vehicule vândute, respectiv 655.235 vehicule. Vânzările Lada au crescut cu 17,8%, la 335.564 unități, iar cele ale Renault Samsung Motors au scăzut cu 10,1%, la 99.846 vehicule.
Pe segmentul vehiculelor utilitare, Group Renault a înregistrat de asemenea un nivel record al vânzărilor cu 462.859 unități, adică + 4,1% față de 2016.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un avion de pasageri a ieșit de pe pistă și s-a oprit la numai câțiva metri de Marea Neagră„Am atins un nou record la nivelul Grupului, cu peste 3,7 milioane de vehicule vândute în 2017. Volumele și cota noastră de piață sunt în continuă evoluție în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei și de extindere geografică nu încetează să aducă rezultate. În 2018, continuăm cu dezvoltarea și internaționalizarea vânzărilor online, conform planului Drive the Future”, a declarat Thierry Koskas membru al Comitetului Executiv, director comercial Groupe Renault.
În Europa, pe o piață care a crescut cu 3,3%, înmatriculările Renault Group au crescut cu 5,6%, ajungând la 1,9 milioane unități. Cota de piață a Grupului în Europa atinge 10,8 %, cu 0,2 puncte suplimentare. Dintre acestea, vânzările Dacia au fost de 463.712 unități, aproximativ un sfert din total. Dacia a ajuns la o cotă de piață în Europa de 2,6%.
Pe segmentul de vehicule electrice, Renault și-a păstrat poziția de lider cu o cotă de piață de 23,8%, datorită modelului Zoe, vehiculul electric cel mai bine vândut în Europa, care a crescut cu 44%.
În afara Europei, înmatriculările Group Renault au crescut cu 11,6 %, cu o pondere de 49,2 % din totalul vânzărilor grupului.
În Eurasia, înmatriculările sunt în creștere cu 13,6 %, pe o piață care progresează cu 7,0 %. Cota de piață a Grupului, care include acum și marca Lada, are o evoluție de 1,4 puncte, atingând 24,5 %, fapt datorat în special dinamismului din Rusia.
Piața rusă a adus de asemenea o creștere substanțială pentru Group Renault, cu 16,9 % creștere pentru cele două mărci, Renault și Lada. Cele două modele derivate din Dacia Duster, Renault Kaptur și Duster, au înregistrat în total aproximativ 74.000 de unități vândute. Lada Vesta și Lada Xray, alte două modele construite pe platforma Logan, au contribuit la creșterile mărcii Lada cu 17% și la obținerea unei cote de piață de 19,5%.
CITEȘTE ȘI Afacerile cu mașini au crescut în luna noiembrie cu 9,8%În China, Renault a comercializat peste 72.100 vehicule, față de 35.278 în 2016, dublându-și astfel volumul anual de vânzări. Noul Koleos a realizat 43.400 unități vândute.
Singura marcă pe minus din grup a fost Renault Samsung Motors care a pierdut 10,1 % din volume, față de 2016, motivul invocat de companie fiind absența unui model nou pe o piață foarte competitivă.
Pe piețele pe care gama entry (Global Acces) este preponderentă, s-au înregistrat creșteri pe linie, cu excepția Indiei. În Africa-Orientul Mijlociu - India, a fost obținut un plus de 8,4%, cu o cotă de piață de 6,6 %. În Iran, vânzările au progresat cu 49,3%, obținând o cotă de piață record de 10,8% (+2,4 puncte), datorită succesului Tondar (Logan 1) și Sandero. În Maghreb, unde sunt vândute produsele Dacia, vânzările au crescut cu 5,6%, cota mărcilro Renaul și Dacia fiind uriașă, 42,4%. În Algeria, unde se vând mașini fabricate cu kituri expediate de la Mioveni, a fost înregistrată o cotă de piață record, de 62,8 %, în creștere cu 11 puncte. În India, Renault a scăzut cu 14,9%.
Pe cealaltă parte a Atlanticului, în America Centrală și de Sud, vânzările au crescut cu 9,9 %, urcând marca Renault la o cotă de 6,7%. Piața din Brazilia a fost cea care a generat cea mai mare creștere, 11,4%, în special datorită lui Renault Captur și a micului Kwid.