Reprezentanții Renault au confirmat informația potrivit căreia uzina din Mioveni pierde producția hatchback-ului Sandero, în fața celor din Maroc. Profit.ro a anunțat această informație încă de luna trecută, la momentul debutului noilor generații Sandero, Logan și Sandero Stepway.
Mark Suss, manager în cadrul Renault și responsabil cu marca Dacia, a declarat acum jurnaliștilor francezi de la L’Argus că modelul Sandero își va schimba mixul de producție în cele trei uzine în care sunt fabricate automobilele Dacia în acest moment. Fabrica Dacia de la Mioveni, Argeș, va rămâne fără modelul Sandero, care va fi asamblat exclusiv în Maroc, în Tanger și Casablanca, începând cu a treia generație, în timp ce în România va fi produs doar Sandero Stepway, alături de Duster.
Potrivit declarațiilor făcute la Paris de reprezentanții companiei franceze, la întrebarea Profit.ro, la Mioveni vor fi produse și „alte modele”, alături de Duster și Sandero Stepway. Cel mai probabil este vorba despre viitorul crossover, ce va lua locul actualului Lodgy și care ar putea să se numească chiar Grand Duster.
Modelul Sandero, cel mai vândut automobil al mărcii Dacia, s-a mutat încă de la generația a doua la Tanger, pentru un mai bun management al prețului, dat fiind faptul că în Maroc costurile cu forța de muncă sunt mai mici decât cele din România. Practic, la Mioveni, Sandero era fabricat pentru piața locală și pentru piețele din regiune. În plus, fabrica din România mai producea și unele exemplare Renault Sandero, pentru piețele în care acest automobil se vinde sub marca franceză.
Dacia a lansat la sfârșitul lunii septembrie noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway, care se remarcă printr-o nouă platformă, care permite echiparea cu noi tehnologii, dar oferă și un comportament mai bun acestor mașini. Cele trei vor fi lansate în rețeaua comercială din România la finalul lunii noiembrie – începutul lui decembrie, moment în care vor fi anunțate și prețurile. Pentru piața franceză, presa din Hexagon a anunțat un preț de pornire, neoficial deocamdată, pentru Sandero de 8.690 euro, cu 400 de euro mai mult decât pentru generația doua. Una dintre modificările radicale aduse de noile generații în Europa este și dispariția lui Logan de pe mai multe piețe din vestul Europei, inclusiv Franța și Germania.