Rolls-Royce Motor a încheiat un an de excepție, deși condițiile din piață au fost complet nefavorabile, raportând un volum livrat care depășește pragul de 6.000 de mașini în 2022, care devine astfel cel mai bun an din istoria companiei britanice.
Divizia de mașini de lux a grupului BMW, marca britanică Rolls Royce, a reușit să vândă, în 2022, 6.021 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere de 8% față de anul anterior. Compania a anunțat toate comenzile înregistrate de showroom-urile mărcii acoperă producția pentru întreg anul 2023.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„2022 a fost un an important pentru Rolls-Royce Motor Cars. Nu numai că am dezvăluit Rolls-Royce Spectre, primul model de serie complet electric al mărcii noastre, dar a fost și primul an în care am livrat vreodată peste 6.000 de mașini într-o perioadă de 12 luni, cu o cerere puternică pentru întreg portofoliu de produse” a declarat Torsten Müller-Ötvös, director executiv, Rolls-Royce Motor Cars.
Constructorul spune că a înregistrat un record și în privința comisioanelor acordate la comenzile mașinilor, ca urmare a creșterii gradului de personalizare a mașinilor, lucru care a condus la un preț mediu de aproximativ de 500.000 de euro pentru un automobil Rolls Royce comandat.
Rolls-Royce a înregistrat o creștere a vânzărilor în aproape toate regiunile, cu o creștere deosebit de puternică în Orientul Mijlociu, Asia-Pacific, SUA și Europa. Orientul Mijlociu este regiunea cu cele mai mari comisioane, consolidându-și poziția de piață de lux. Din acest motiv, în 2022 constructorul britanic și-a deschis în Dubai un birou de comenzi bazat doar pe invitație, primul construit vreodată în afara locului de origine, Goodwood, Marea Britanie. Rolls Royce va deschide în viitor astfel de birouri și în alte colțuri ale lumii.
SUA a fost din nou cea mai mare piață a mărcii, cu ajutorul „unei noi generații de antreprenori americani tineri, generatori de bogăție și creatori de locuri de muncă”, care și-au cumpărat pentru prima dată un Rollsy Royce.
CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz, Peugeot și VW, cele mai multe rechemări de siguranță. Dacia, o singură rechemare, pentru SpringChina, care este de o importanță strategică vitală pentru Rolls-Royce, fiind și cea de-a doua regiune de vânzări a mărcii ca volum, a atins vânzări apropiate de 2021, care a fost un an record pentru această piață.
În Europa, vânzările în creștere, cu noi recorduri pentru o serie de piețe, inclusiv Marea Britanie și Germania, au contribuit la succesul mărcii.
Rolls Royce marchează în această lună 20 de ani de la deschiderea unității de producție din Goodwood, care este astăzi singurul loc în care sunt produse mașinile mărcii. În 2022, unitatea a înființat 150 de noi locuri de muncă, ajungând la peste 2.500 de oameni care lucrează la mașinile Rolls.