Regia Autonomă de Transport București (RATB) anunță joi că a finalizat un tronson din lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 și 10, prin montarea de garduri între bulevarul Timișoara și Șoseaua Viilor și continuă lucrările pe cel de al doilea tronson - de la Pasajul Obor până la bulevardul Timișoara, pe Șoseaua Ștefan cel Mare, bulevardul Iancu de Hunedoara și bulevardul Vasile Milea.
Gardul a fost montat la limita de protecție dintre calea de rulare a tramvaielor și a treia bandă de circulație auto, scrie News.ro.
"Pe arterele respective rămân tot trei benzi de circulație, dar, în plus, în cazul apariției ambuteiajelor, vehiculele de urgență (ambulanță, pompieri, poliție, intervenții), precum și autobuzele RATB, vor putea utiliza culoarele proprii de circulație destinate tramvaielor", afirmă RATB.
CITEȘTE ȘI CFR SA a dat în exploatare un fir modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighișoara și DaneșLucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 și 10, prin montarea de garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul auto, au început în 7 iulie.
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 kilometri, din care 19,6 kilometri de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar pe o porțiune de aproximativ doi kilometri vo fi montați stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 kilometri, iar pe diferența de traseu lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A.
Liniile 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu care include noduri de transport precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.
RATB spune că după finalizarea acestor lucrări se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21.
Și linia de tramvai 32 ar urma să fie delimitată de traficul auto prin montarea unui gard, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de joi Consiliului General al Municipiului București (CGMB).