Registrul Auto Român atenționează, amintind regulile introduse anul trecut, că autovehiculele second-hand, cu volan pe partea dreaptă și care provin din Marea Britanie, nu vor mai putea primi cartea de identitate, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate, în cazul unui Brexit fără acord. Modificările nu vizează mașinile deja înmatriculate în România.
Astfel, începând cu 30 martie 2019, dacă nu este semnat un acord privind Brexit sau dacă nu este amânată de comun acord data ieșirii Marii Bitanii din Uniunea Europeană, vor exista câteva modificări în ceea ce privește înmatricularea mașinilor provenite din această țară, arată news.ro.
Astfel, vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip și certificatul de conformitate (CoC) aferente își pierd valabilitatea de la 30 martie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condițiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK și care nu a fost încă înmatriculat, își va pierde valabilitatea și nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situație până cel mai târziu la data de 29.03.2019”, a transmis RAR.
De la aceeași dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terțe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
”Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă și care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate. Inspecția Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală și eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR”, a mai transmis RAR.
Astfel, este introdus un articol în care se precizează că „Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului.”
CITEȘTE ȘI Coreea de Sud interzice circulația pentru 20.000 de mașini BMW din cauza riscului de incendiuPractic, niciun autovehicul cu volanul pe partea dreaptă înmatriculat în afara UE nu va mai putea fi înmatriculat în România. Vizate sunt mașinile din Marea Britanie, care va ieși din UE în aproximativ doi ani.
Alte prevederi din ordinul ministrului se referă la eliberarea unui duplicat al cărții de identitate a vehiculului, la efectuarea de inspecții tehnice în alte state membre UE, la emisiile poluante, la înmatricularea vehiculelor istorice și la sistemele de încălzire ale vehiculelor.
Conform datelor oficiale ale RAR, indicate într-un document oficial analizat de Profit.ro, dacă în 2016 în România au fost omologate 6.763 de autovehicule cu volan pe partea dreaptă, anul trecut acest număr aproape s-a triplat, ajungând la 18.449 autovehicule omolgate.
Ca urmare, în 2016 și 2017, 25.212 de autovehicule cu volanul pe dreapta au fost înmatriculate în România.
O parte din aceste autovehicule, într-o pondere de 13-14%, au fost respinse la prima prezentare din motive tehnice, procentul acestor respingeri fiind similar cu cel al celorlalte autovehicule second hand prezentate.
Cele mai importante defecțiuni au fost la sistemul electric și de iluminare, sistemul de frânare, șasiu și cabină sau a fost vorba de dificultatea identificării autovehiculelor.
După intrarea în vigoare a interdicției omologării, persoanele care vor să înmatriculeze în România astfel de autovehicule trebuie să recurgă la modificarea poziției postului de conducere de pe partea dreaptă pe partea stângă.
RAR arată că modificarea este efectuată însă în ateliere de reparații care au în domeniul de activitate posibilitatea de a efectua lucrări la sistemele de frânare, direcție, rulare, electric și caroserie.
În cazul în care modificarea poziției postului de conducere este efectuată în cadrul unui astfel de atelier autorizat, autovehiculele pot fi admise în circulație în urma omologării efectuate de Registrul Auto Român, activitate ce include și efectuarea unei verificări tehnice (ITP).