Primăria Capitalei a finalizat expertiza la 28 de pasaje și poduri din București, din cele 39 aflate în administrarea sa, iar concluzia este că la 3 trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare, a anunțat Nicușor Dan.
„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat primarul general, arată G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit directorului general al Administrației Străzilor București, Marian Bârgău, aceste 3 construcții nu reprezintă risc de colaps, însă s-au constatat fisuri ale betonului, iar normativul spune că dacă la unul dintre indicatorii tehnici se ajunge la 10 puncte atunci, indiferent de ceilalți indicatori, construcțiile intră în categoria urgență.
„Ele sunt încadrate de normativ în această categorie specială urgență. Trebuie să intervenim, trebuie să facem documentația DALI -urile, trebuie să le scoatem în achiziție, proiectare și execuție și vom face asta într-un termen rezonabil. Nu avem în calcul să oprim circulația”, a completat primarul general.
În luna decembrie 2022 Primăria Capitalei a comandat o expertiză tehnică la 28 de poduri și pasaje din București, iar concluziile sunt că majoritatea de 22 se află în categoria IV nesatisfăcător, la fel ca și Planșeul Unirii și Podul Grant, unde deja sunt prevăzute deja lucrări. Dacă la cele trei construcții care prezintă urgență se vor demara procedurile de documentație, primarul general nu a oferit un termen în care vor începe lucrările la podurile și pasajele încadrate în categoria nesatisfăcător.
Potrivit raportului de expertiză, pentru podurile și pasajele aflate în clasa tehnică IV, stare tehnică nesatisfăcătoare, se va face o prioritizare a obiectivelor ce urmează a fi supuse reabilitării, „în funcție de recomandările expertului tehnic în respectivele expertize, de gravitatea defectelor, de intensitatea traficului și de solicitările la care sunt supuse acestea”. După prioritizarea construcțiilor se vor demara procedurile necesare realizării lucrărilor de reabilitare, respectiv contractarea serviciilor pentru realizarea DALI (Documentația de Avizare Lucrări de Intervenție). Printre pasajele cu grad nesatisfăcător se află Pasajul Victoriei, Pasajul Jiului, Pasajul Fundeni, Pasajul Mărășești și Pasajul Băneasa.
CITEȘTE ȘI Ryanair ar fi nevoită să anuleze curse ”în masă”, dacă aeroportul din Dublin va limita zborurile din cauza zgomotuluiÎn urma finalizării expertizei, aceasta este lista integrală a expertizei Primăriei generale a Capitalei la toate cele 28 de poduri și pasaje:
Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Victoria – B-dul Iancu de Hunedoara, sector 1, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Jiului – B-dul Poligrafiei, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasajul Muncii – Șos. Mihai Bravu, stare tehnică III, satisfăcător
Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător
*Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.