Punctul de lucru din Timișoara al CFR Marfă a rămas fără contract de furnizare a energiei electrice la 31 iulie 2018 și a fost preluat de furnizorul de ultimă instanță din acea zonă, Enel Energie, potrivit unui document postat pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
"În scopul asigurării continuității în alimentarea cu energie electrică, prin adresa ANRE nr. 59281/07.08.2018, ANRE a notificat furnizorul de ultimă instanță obligat Enel Energie S.A. și operatorul de distribuție E-Distribuție Banat S.A, preluarea, începând cu data de 01.08.2018 și până la data încheierii unui contract de furnizare a energiei electrice cu un furnizor concurențial, a locurilor de consum aparținând Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' S.A. - Sucursala Banat Oltenia - Centrul Zonal Marfă Timișoara", au arătat reprezentanții reglementatorului, potrivit Agerpres.

CFR Marfă se confruntă cu dificultăți foarte mari, având datorii de peste 100 de milioane de euro la CFR SA (Infrastructură).
Comisia Europeană a declanșat la finele anului trecut o investigație pentru a stabili dacă decizia Guvernului din 2013 de a șterge datorii ale CFR Marfă, de circa 360 milioane euro, și necolectarea, cel puțin din 2010, a datoriilor bugetare ale companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE.
Un răspuns negativ va genera sancțiuni. Președintele Consiliului Concurenței a estimat că CFR Marfă riscă intrarea în faliment în cazul în care Comisia va concluziona că ștergerea datoriilor a constituit un ajutor de stat ilegal. Privatizarea a eșuat cu un scandal Băsescu-Ponta.