Comisia Europeană și autoritatea germană din domeniul concurenței au efectuat, în această săptămână, o inspecție neanunțată la sediul BMW din Munchen, în urma unor informații apărute în presă privind existența unui cartel între cei mai mari producători auto din Germania.
Într-un comunicat emis vineri, Comisia a anunțat că inspecția s-a desfășurat începând cu data de 16 octombrie, pe fondul “îngrijorărilor că mai mulți producători auto germani s-ar putea să fi încălcat regulile UE în materie de concurență”. Ulterior, BMW a spus că inspecția a fost efectuată la sediul său, confirmând informațiile apărute pe surse.
“Grupul BMW sprijină activitatea Comisiei Europene. Comisia nu a lansat o investigație oficială împotriva BMW”, potrivit unui comunicat al grupului german, citat de Financial Times.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inspecția Comisiei la sediul BMW are loc la câteva luni după ce revista germană Der Spiegel a relatat că producătorul auto bavarez, alături de Daimler, Volkswagen și subsidiarele sale Porsche și Audi sunt ținta unei investigații, fiind suspectați că ar fi format un cartel tehnologic în ultimii 20 de ani, care a condus și la scandalul emisiilor în cazul mașinilor cu motoare disel, întrucât au limitat tehnologia reală de curățare a emisiilor, pentru a face economie de spațiu și costuri.
Daimler, BMW, Volkswagen și cele două subsidiare ale VW, Porsche și Audi, s-au întâlnit în secret pentru a conveni asupra tehnologiei pe care o vor oferi clienților lor. Cartelul a reprezentat o cauză directă a scandalului emisiilor diesel, declanșat la VW în urmă cu doi ani, după ce acești cinci constructori auto au convenit să limiteze tehnologia reală de curățare a emisiilor.
Autoritățile germane anti-trust au descoperit cartelul tehnologic anul trecut, din întâmplare, când efectuau un control la birourile VW pentru a investiga suspiciunile privind un cartel separat de oțel și au descoperit, de fapt, documente care relevă înțelegerea între constructorii auto.