Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani ar putea plăti un impozit mai mare, pentru vehiculele pe care le dețin, care ar putea ajunge și la 900 de lei pe an.
În România sunt în total 8 milioane de mașini. 4 din zece mașini au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Adică este un parc auto extrem de bătrân. Pentru Comparație media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din Uniunea Europeană, arată Știrile Pro TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Parcul auto a îmbătrânit accelerat după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi, spune ministrul mediului. Barna Tanczos susține că Uniunea Europeană este în pragul unei revoluții auto, pe care românii nu o conștientizează.
Din 2035, Comisia Europeană își propune ca toate modelele vândute de dealerii auto în Uniune, inclusiv în România, să fie electrice, fără emisii de carbon. Până atunci, țara noastră trebuie să rezolve problema gravă a rablelor de pe străzi și să reducă poluarea.
La nivelul coaliției de guvernare se discută un pachet de măsuri prin care românii cu venituri mici, proprietari de rable, să fie ajutați să-și cumpere mașini mai puțin poluante. Pe de altă parte, cei care au bani - ar urma să fie descurajați să-și folosească mașinile vechi.
Surse apropiate negocierilor din Coaliție spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetățenii vulnerabili să-și schimbe mașinile vechi și poluante cu unele noi, mai puțin poluante.
Cei cu venituri mici ar putea primi până la 3000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1500 de euro, dacă își cumpără o mașină pe motorină sau benzină.
Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu mașinile pe care le conduc.
CITEȘTE ȘI VIDEO Termocentrala Mintia, închisă. Lider de sindicat: Este un asasinat energetic. Județul Hunedoara se va îmbogăți cu 1.500 de șomeriSe pregătește însă și o măsură de descurajare. Ar urma să fie modificat codul Fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru mașinile vechi. De pildă, proprietarul unei mașini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puțin 900 de lei.
De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care șoferii să o plătească în statele membre care nu au reușit să reducă poluarea pe șosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată și de Parlamentul Uniunii Europene.