Profitul operațional al grupului BMW a scăzut cu 78% în primul trimestru, la 589 de milioane de euro, în pofida creșterii vânzărilor de vehicule de lux, din cauza investițiilor mari și a unui provizion de 1,4 miliarde de euro pentru litigii, iar divizia de automobile a înregistrat pierderi pentru prima oară într-un deceniu, de 310 milioane de euro.
Luna trecută, Comisia Europeană a avertizat producătorii germani de automobile că le va aplica amenzi considerabile pentru încălcarea legislației referitoare la tehnologia de filtrare a emisiilor poluante, scrie News.ro.
Profitul BMW înainte de dobânzi și taxe a fost sub așteptările de 666 de milioane de euro ale analiștilor, din cauza creșterii cu 36% a cheltuielilor pentru proprietăți, fabrici și echipamente, necesare pentru adaptarea fabricilor la producția de vehicule electrice, relatează Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a compensa costurile, BMW a anunțat că va reduce cu 50% configurațiile de motoare și cutii de viteză și va face economii de peste 12 miliarde de euro prin creșterea eficienței, până la sfârșitul anului 2022.
Excluzând impactul provizionului legal pentru acoperirea unei posibile amenzi, divizia auto a obținut în primul trimestru o marjă operațională de 5,6%.
În schimb, divizia de automobile a Mercedes-Benz a anunțat scăderea marjei operaționale la 6,1%, de la 9% în urmă cu un an. Volkswagen anticipează pentru acest an o marjă operațională a diviziei de automobile la nivelul inferior al intervalului 6,5%-7,5%.
BMW va contesta acuzațiile Comisiei Europene, potrivit cărora participarea sa la grupuri de lucru din industrie a reprezentat un comportament anti-concurențial.
Profitul net al grupului a scăzut cu 75%, la 561 de milioane de euro, de la 2,26 de miliarde de euro în urmă cu un an.
Veniturile s-au redus cu 0,9%, la 22,46 de miliarde de euro.
Analiștii intervievați de MarketWatch anticipau un profit net de 489 de milioane de euro și venituri de 22,13 miliarde de euro.