Profitul grupului auto german Daimler a crescut cu 19% în trimestrul patru, la 2,15 miliarde de euro, după redobândirea titlului de cel mai mare producător de automobile premium din lume, dar avansul este așteptat să încetinească în 2017, din cauza cheltuielilor pentru automobile autonome, vehicule electrice și servicii de transport prin intermediul aplicațiilor IT, transmite MarketWatch.
Creșterea vânzărilor a fost determinată de majorarea puternică a vânzărilor de SUV-uri, care au compensat declinul livrărilor de camioane și modele van, scrie News.ro.
Veniturile au urcat cu 1%, la 41 de miliarde de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele trimestriale corespund așteptărilor analiștilor, dar acțiunile au scăzut în prima parte a tranzacțiilor de joi de la Frankfurt cu 3,1%.
Daimler a oferit estimări slabe pentru 2017, anticipând o creștere ușoară a profitului înainte de taxe și a veniturilor, pe fondul continuării declinului afacerilor cu camioane și van-uri.
Compania a anunțat că va cheltui 16 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare în 2017 și 2018, față de 7,6 miliarde de euro în 2016.
Pe ansamblul anului 2016, profitul net a crescut cu 1%, la 8,5 miliarde de euro, la venituri în urcare cu 3%, la 153 de miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI The New York Times îndeamnă cititorii români să povestească dacă au fost victimele corupțieiGrupul a vândut anul trecut 2,99 milioane de autoturisme, camioane, autobuze și van-uri la nivel mondial și a redobândit poziția de lider pe piața automobilelor premium de la BMW, cu patru ani înainte de termenul stabilit.
Divizia Mercedes-Benz a realizat vânzări în creștere cu 10%, la 2,2 milioane de automobile, susținue de cererea mare din China și Europa, care vor fi și în 2017 cele mai solide piețe ale mărcii.
Profitul înainte de dobânzi și taxe al diviziei de automobile a grupului a crescut în 2016 cu 2%, la 8,1 miliarde de euro.
Divizia de camioane a Daimler a continuat să aibă probleme în 2016, cu un declin de 12% al vniturilor, la 33,2 miliarde de euro, din cauza cererii mai mici din America de Nord și de Sud, Turcia, Orientul Mijlociu și a concurenței intense din Europa. Profitul înainte de taxe al diviziei de camioane a coborât cu 24%, la 1,9 miliarde de euro.