Producătorul auto Dacia, controlat de grupul francez Renault, a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creștere cu 20,5% față de anul precedent, pe fondul unui ușor avans al afacerilor. Dacia a raportat vânzări mai mari de piese, în timp ce livrările de mașini au stagnat, arată raportul anual detaliat, publicat de companie.
Datele arată că Dacia a înregistat o cifră de afaceri de 19,2 miliarde lei (4,3 miliarde euro) în 2015, în creștere cu 1,8% față de nivelul atins în 2014, de 18,8 miliarde lei, scrie News.ro.
Veniturile totale ale producătorului auto au fost de 19,4 miliarde lei în 2015, cu 2% peste nivelul din anul precedent, în timp ce cheltuielile companiei au avansat într-un ritm mai temperat, cu 1,5%, până la 18,9 miliarde lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia a înregistrat, în 2015, o scădere cu 3,4% a livrărilor de kituri CKD, până la o valoare de 6,045 miliarde lei. Kiturile sunt livrate uzinelor care asamblează modele Dacia în alte state, în principal în Maroc.
Vânzările auto au crescut nesemnificativ, cu 0,45% față de 2014, avansul fiind generat exclusiv de cererea mai mare din România.
"Vânzările totale de autovehicule Dacia s-au ridicat, în anul 2015, la 339.179 unități, în creștere cu 362 unități comparativ cu anul 2014. (...) Comparativ cu vânzările de vehicule pe piața externă, care au înregistrat o ușoară diminuare de 2,12%, vânzările de vehicule la intern au înregistrat o creștere semnificativă, de 25,5%", se precizează în raportul consiliului de administrație al Dacia.
Pe modele, Dacia a vândut anul trecut 169.455 de mașini Duster II, cu 7% mai multe comparativ cu anul anterior, 70.225 unități Logan II (-9,3%), 40.610 mașini Logan MCV II (-4,7%), 34.719 unități Sandero II Stepway (+43,4%), 23.304 unități Sandero II (+14,7%) și 866 de unități Duster I.
Segmentul cu cea mai mare creștere a vânzărilor în 2015 pentru Dacia a fost cel al pieselor. Producătorul auto a anunțat vânzări de piese de schimb în valoare de 565 milioane lei în 2015, în creștere cu 8% față de 2014, și vânzări de piese mecanice de 1,49 miliarde lei, mai mari cu 52%.
În 2015, vânzările de mașini ale Dacia s-au ridicat la 10,3 miliarde lei și au reprezentat 53,6% din cifra de afaceri, restul provenind din livrările de kituri și de piese.
În primele luni din 2016, înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul Uniunii Europene, principala piață a producătorului auto, au urcat cu 4,4%, la 99.636 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,6%, în scădere de la 2,7%, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).