Profitul înainte de dobânzi și taxe al BMW a crescut cu 1,1% în trimestrul al treilea, la 2,38 miliarde de euro, față de aceeași perioadă a anului trecut, susținut de cererea de SUV-uri din Europa și China, care a compensat declinul din SUA, transmite Bloomberg.
Analiștii anticipau un profit de 2,37 miliarde de euro, scrie News.ro.
BMW a reiterat vineri că vânzările și profitul vor înregistra o creștere ușoară în 2016.
Vânzările la nivel global ale BMW au urcat cu 6% în primele nouă luni, la 1,48 milioane de vehicule, avansul fiind la jumătate față de cel înregistrat de Mercedes, potrivit datelor publicate în octombrie.
Livrările BMW sunt susținute de redresarea pieței europene și cea chineză, dar rivalitatea cu Mercedes îi afectează vânzările în Statele Unite. Mercedes atrage clienții americani cu versiuni noi ale unor modele populare.
Vânzările BMW în SUA au scăzut cu 8,7% în primele nouă luni, au crescut cu 10% în Europa și cu 9,1% în Asia.
Problemele BMW s-ar putea agrava în SUA, după ce în octombrie vânzările sub marcă proprie au scăzut cu 18%. În schimb, livrările Mercedes și ale Audi au stagnat sau au urcat ușor.
Grupul Daimler, producătorul automobilelor Mercedes-Benz, a raportat o creștere de 10% a profitului operațional în trimestrul al treilea, în timp ce Audi a redus estimările din cauza costurilor generate de scandalul emisiilor în care este implicat grupul Volkswagen.