Profitabilitatea Audi a scăzut la un nivel alarmant pentru o marcă premium

Profitabilitatea Audi a scăzut la un nivel alarmant pentru o marcă premium
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iul 2024

Audi a raportat un profit în scădere substanțială, pe fondul declinului vânzărilor mărcii în primul trimestrul al acestui an, dar cu o magnitudine mult mai mare, decât se aștepta toată lumea.

Veniturile Audi în primul semestru al anului au scăzut cu 9,5%, la aproape 31 miliarde euro, fiind cu aproximativ 3 miliarde euro mai mici decât în urmă cu un an. Scăderea s-a amplificat, însă, la nivelul profitului operațional, unde cele aproape 2 miliarde euro raportate reprezintă o scădere foarte mare, de 42%, adică un minus de 1,4 miliarde euro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Damen a livrat o navă, construită la Galați, forțelor armate ale Pakistanului CITEȘTE ȘI FOTO Damen a livrat o navă, construită la Galați, forțelor armate ale Pakistanului
Evenimente

8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum

Din acest motiv, marja operațională a ajuns în această primă jumătate de an la 6,4%, un nivel mai mic decât cel înregistrat de multe mărci de volum, fiind cu 3,6 puncte procentuale mai mic decât valoarea din 2023, când era raportată o marjă de 10 procente.

Profitul net al Audi s-a redus și el în consecință, cu 34%, la 2,1 miliarde euro, de la 3,2 miliarde cât era în primul semestru din 2023.

ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în România CITEȘTE ȘI ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în România

Compania spune că în al doilea trimestru a reușit o stabilizare financiară și mizează pe lansarea lui A5 (fostul A4), ce va fi urmat de A6 e-tron în scurt timp.

„Audi lucrează cu hotărâre la performanța sa financiară”, spune CFO-ul Jürgen Rittersberger. „Suntem într-un an de tranziție. Ne-am îmbunătățit în al doilea trimestru, dar avem încă un drum dificil în față.”

FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster CITEȘTE ȘI FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster

Vânzările Audi au scăzut în cele șase luni care au trecut, însă declinul nu a fost atât de mare. Cu un total de 843.991 autoturisme vândute, rezultatul a fost cu -8,2% mai mic decât cel de anul trecut.

Toate piețele importante ale mărcii au înregistrat scăderi, începând cu piața de origine, Germania, unde vânzările au fost mai mici cu 18%, SUA, cu -14,2%, China, cu -1,9%, Europa lărgită, cu -9,7%.

Audi, împreună cu mărcile Bentley, Lamborghini și Ducati, fac parte din grupul de mărci Progressive al VW Group, rezultatele raportate fiind însă generate în special de evoluția mărcii Audi.

Două soluții date de vameși pentru ieșirea din țară, spre Bulgaria CITEȘTE ȘI Două soluții date de vameși pentru ieșirea din țară, spre Bulgaria

Bentley a raportat un profit operațional de 261 milioane lei în semestrul 1, cu o marjă de 18,8%, Lamborghini a reușit să genereze un profit operațional de 458 milioane de euro, cu o marjă de 28,2%, iar Ducati a înregistrat un profit de 92 milioane de euro, cu o marjă de 15,1%.

Anul trecut, în septembrie, CEO-ul Audi, Markus Duesmann, a fost înlocuit de șefii VW Group cu Gernot Dollner, din cauza ratării mai multor ținte, inclusiv cele legate de finalizarea software-ului necesar lansării noilor modele.

viewscnt
Afla mai multe despre
audi rezultate
profit audi
lamborghini