Producătorul francez de motoare Safran a început testele într-un tunel aerodinamic, pentru proiectul său tehnologic ”RISE”, un design revoluționar de motor destinat următoarei generații de avioane pentru curse pe distanțe medii, transmite Reuters.
Safran și partenerul său GE Aerospace testează elementele de bază ale unui motor de avion cu pale deschise, capabil să reducă consumul de combustibil și emisiile cu 20%, de la jumătatea deceniului următor, scrie News.ro.
Poziționat ca un posibil succesor al modelului de motor ”LEAP”, folosit pe avioanele Boeing 737 MAX și aproximativ jumătate din avioanele concurente Airbus A320neo, ”RISE” are pale de ventilatoare vizibile și ar avea de două ori diametrul modelelor comparabile de astăzi, în căutarea eficienței.
O parte cheie a viitoarei certificări este așteptată să se concentreze pe gestionarea în siguranță a oricăror defecțiuni ale lamei, deoarece ventilatorul frontal care asigură cea mai mare parte a forței unui motor nu ar fi găzduit în carcasa convențională familiară avioanelor de pasageri.
O machetă la scara de o cincime a conceptului ”Open Fan”, dezvăluită vineri reporterilor, se află într-un tunel vânt situat în afara Modane, în Alpii francezi, și va fi supusă la 200 de ore de testare.
Tunelul de vânt S1MA a fost construit inițial după planuri și din piese din oțel capturate la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial de pe un șantier de construcții din Tirolul austriac, unde Germania nazistă încerca să exploateze progresele în propulsie și aeronautică.
Planurile au inclus un sistem de camere de testare interschimbabile, fiecare cântărind 500 de tone, care se încadrează în tunelul masiv dreptunghiular pe șine și care sunt încă utilizate astăzi.
Organizația de cercetare ONERA din Franța spune că este cel mai mare tunel de vânt de acest tip, care implică accelerarea aerului către bariera fonică pentru a duplica sau depăși vitezele de croazieră tipice.
Bazându-se exclusiv pe energia hidroelectrică, echivalentul a o miime din consumul total al Franței, setul de tuneluri a testat avioane emblematice, de la Concorde la Airbus A380 și generații de avioane franceze.
Viitorul său a fost pus sub semnul întrebării când a fost observată o tendință de scufundare, în urmă cu un deceniu, ceea ce a determinat o injecție de fonduri franceze și europene.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ron DeSantis, considerat cândva cea mai mare amenințare pentru Donald Trump, anunță că se retrage din cursa prezidențială republicană și îl susține pe fostul președinteCompania CFM, cu sediul în Statele Unite, o societate mixtă între Safran și GE Aerospace, este cel mai mare producător de motoare pentru avioane din lume, după numărul de unități vândute.
Este singurul furnizor de motoare pentru Boeing 737 MAX și concurează cu unitatea Pratt & Whitney a companiei Raytheon Technologies, pentru selecția de motoare pentru avioanele Airbus A320neo.