Asociația producătorilor de automobile germani VDA a declarat că invadarea Ucrainei de către Rusia a perturbat rutele de transport, precum și tranzacțiile financiare și că se pregătește pentru un deficit al unor materii prime, transmite Reuters.
"Este dificil să oferim o perspectivă fiabilă din cauza situației extrem de dinamice. Dar un lucru este clar: va exista o întrerupere suplimentară a producției de vehicule în Germania", a spus VDA într-un comunicat.
Acesta arată că impactul conflictului asupra transportului maritim, feroviar și aerian agravează problemele în lanțul de aprovizionare într-un moment în care nivelurile stocurilor sunt deja scăzute, scrie News.ro.
”Pe termen lung, industria auto se va confrunta cu deficite și prețuri mai mari la materii prime”, a spus VDA.
Într-un comunicat separat, producătorul german de mașini de lux Mercedes-Benz a declarat miercuri că va suspenda exporturile de mașini de pasageri și camionete în Rusia, precum și producția locală din țară.
VDA a menționat în special gazul neon, care este necesar pentru a produce microcipuri auto deja rare și unde Ucraina este o exportatoare cheie.
Aprovizionarea cu paladiu, care intră în convertoare catalitice, este, de asemenea, pusă la îndoială, deoarece Germania se bazează pe Rusia pentru aproximativ o cincime din importuri.
VDA a avertizat, de asemenea, că Rusia este un furnizor important de minereu de nichel, care este rafinat pentru a intra în bateriile auto cu litiu-ion.
CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!Grupul german BASF și-a asigurat în 2018 accesul la nichel, pe care îl rafinează în Finlanda, pentru a fi utilizat în materialele bateriilor, printr-un parteneriat cu Norilsk Nickel din Rusia.
VDA a reluat avertismentele companiilor membre, inclusiv Volkswagen, BMW și Porsche AG, care au spus că au dificultăți să obțină cablaje cruciale, deoarece furnizorii din vestul Ucrainei au fost închiși.
Furnizorii acesteor componente, necesare pentru organizarea cablurilor vehiculelor, includ Leoni, Fujikura și Nexans.
”Producătorii și furnizorii lucrează sub presiune pentru a compensa întreruperile și întreruperile din lanțul de aprovizionare și pentru a accelera soluții alternative”, a spus VDA. Aceasta a adăugat că este prea devreme pentru a estima efectul sancțiunilor comerciale.
VDA a condamnat atacul rusesc drept o încălcare a dreptului internațional. Potrivit VDA, Germania a exportat anul trecut 4.100 de mașini în Ucraina și 35.600 de mașini în Rusia, reprezentând 1,7% din exporturile germane de mașini.
În plus, producătorii germani au produs 170.000 de mașini în Rusia în 2021, majoritatea pentru piața internă.