Reprezentanții administrației locale și județene din Timiș și Caraș-Severin au semnat contractul pentru realizarea documentației în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timișoara și Reșița, cu extensie pe ruta Voiteni - Stamora Moravița frontieră. Suma se apropie de 13 milioane de lei.
Între Timișoara și Reșița sunt 95 de km și circulă 5 trenuri pe zi, vitezele medii fiind între 39 și 44 km/h. Cele mai rapide porțiuni de pe cei 95 km sunt Volteni - Gătaia și Timișoara Sud - Jebel (viteze medii de 67 km/h pentru trenurile care rulează fără oprire), scrie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen. Acesta ar putea fi primul proiect de cale ferată din România la care vor începe lucrările în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Calea ferată Reșița Nord - Timișoara Nord (linia 122a în Mersul Trenurilor) are o lungime de 95 km. De la Voiteni la Stamora Moravița, pe linia 122, sunt 23 km.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, a anunțat că a semnat contractul pentru documentația necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reșița și Timișoara.
”Pentru a atrage câți mai mulți turiști, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de șes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat, alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentațiile necesare reabilitării caii ferate Reșița Nord - Timișoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravița - frontieră. În această faza, vorbim de studiile de prefezabilitate și fezabilitate, de documentația necesară achiziției proiectului tehnic și a execuției, cât și de documentația pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitația a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toți cei patru parteneri, noi de la CJ Timiș, Consiliul Județean Caraș - Severin și primăriile Timișoara și Reșița”, a anunțat președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.
Banii vor fi ulterior recuperați fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finanțare.
”Intenționăm să recuperăm banii prin Programul Național de Redresare și Reziliența (PNRR) dar suntem deschiși și la alte surse de finanțare. Ne dorim că pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziționăm trenuri cu hidrogen, de timp train - tram, deoarece legătură dintre Timiș și Caraș trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul și potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiție de acest gen.”, mai spunea Alin Nica.