Wizz Air, Blue Air și Ryanair, cele mai importante companii aeriene low-cost prezente în România din punctul de vedere al cotei de piață, au transportat peste 4,5 milioane de pasageri în prima jumătate a acestui an, adică aproape două treimi (63%) din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România, arată calculele News.ro, pe baza datelor transmise de companii.
Cele trei companii au înregistrat în primele șase luni ale acestui an o creștere a numărului de pasageri de 37,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, când au transportat 3,28 milioane de pasageri.
În urma evoluției, companiile low-cost și-au crescut cota de piață în România, deoarece au crescut mai repede decât piața.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din România în primul semestru a fost de 7,15 milioane, cu 18% peste nivelul din aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică (INS).
Wizz Air a transportat 2,422 milioane de pasageri în primele șase luni ale acestui an, în creștere cu peste 10% față de perioada echivalentă din 2015, și a rămas liderul pieței din România.
În prima jumătate a anului, Wizz Air a deschis șase rute noi din România, dintre care două spre Germania și două către Marea Britanie.
”Pentru a doua jumătate a anului, Wizz va adăuga și mai multă capacitate de transport în România prin alocarea celei de-a cincea aeronave la baza sa din Cluj-Napoca din 22 iulie, deschiderea de noi baze -1 iulie în Iași, 19 august – Sibiu, fiecare dintre aceste noi baze având propria aeronavă”, au declarat reprezentanții companiei, pentru News.ro.
Compania aeriană low-cost Blue Air a transportat, în primele șase luni din acest an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai mulți comparativ cu aceeași perioadă din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute în acest an și extinderii flotei, arată datele publicate, recent, de companie.
CITEȘTE ȘI VIDEO iPhone 7 va fi lansat în România pe 23 septembrieÎn 2016, Blue Air a investit considerabil în flotă, și a ajuns la 26 de aeronave în prezent, comparativ cu nouă aeronave în urmă cu doi ani. Flota Blue Ai a depășit-o în acest an pe cea a transportatorului aerian de stat Tarom, care adeține doar 23 de avioane.
Ryanair, care ocupă deocamdată locul al treilea pe piața transportului aerian low-cost din România, a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de pasageri în primul semestru, de 127% până la 680.000, de la circa 300.000 de pasageri în perioada similară a anului trecut.
Până la ora redactării acestui articol, Tarom nu a transmis numărul de pasageri transportați în primele șase luni din acest an.
Anul trecut, Tarom a transportat 2,39 milioane de pasageri, nivel care a clasat compania pe locul al doilea pe piață, după Wizz Air. Potrivit unor estimări neoficiale, numărul pasagerilor transportați de Tarom nu a crescut semnificativ în prima jumătate a acestui an față de perioada ianuarie-iunie 2015.
În a doua jumătate a acestui an, creșterea companiilor low-cost ar putea accelera, în condițiile în care toate cele trei companii importante au intrat pe piața zborurilor interne din România, dominată până în acest an de către Tarom.
Un studiu publicat săptămâna aceasta de compania online germană de călătorii GoEuro arată că România are cele mai ieftine curse aeriene interne din Europa după intrarea pe acest segment a operatorului low cost Blue Air, prețul mediu la 100 de kilometri fiind de 7,12 euro.
Studiul incude date privind prețurile călătoriilor din 40 de state europene, însă în 16 dintre acestea nu există zboruri interne și nu există prețuri disponibile.
Potrivit studiului, după România, în clasamentul celor mai ieftine țări în privința călătoriilor interne cu avionul urmează Portugalia, cu 8,01 euro/100 km, Rusia (8,49 euro), Turcia (8,62 euro) și Spania (12 euro).