Reprezentanții Volkswagen Group au declarat că Lamborghini nu este de vânzare, după ce grupul elvețian Quantum a făcut o ofertă de 7,5 milioane de euro pentru marca italiană de mașini sport de lux.
„Lamborghini nu este de vânzare” a spus un purtător de cuvânt al companiei Audi AG, parte a grupului VW, cea care deține oficial marca Lamborghini. Răspunsul a fost dat în urma apariției în Automobilwoche a informației privind oferta pe care intenționează să o facă Quantum, un grup elvețian deținut de Rea Stark Rajcic împreună cu alți investitori. „Nu este un subiect în discuție în interiorul grupului”, a spus reprezentantul Audi, potrivit Automotive News.
Compania care a anunțat că va depune o scrisoare de intenție astăzi, celor de la VW Group, proprietarii Lamborghini, este parte dintr-un grup care a fondat și Piech Automotive, împreună cu Anton Piech, nepot al lui Ferdinand Piech, una dintre personalitățile care au marcat existența Volkswagen AG în epoca modernă. Piech Automotive pregătește lansarea primului automobil al companiei, al cărui concept a fost botezat Mark Zero. Președinte al noii companii auto este chiar Matthias Muller, fost CEO al VW Group, dat afară în urma scandalului Dieselgate.
Potrivit ofertei pregătite de Quantum pentru achiziția Lamborghini, suma oferită este de 7,5 miliarde euro, iar angajații primesc o garanție de neconcediere de 5 ani. De asemenea, întreaga conducere a mărcii Lamborghini ar urma să fie preluată integral. Ofertanții au precizat că sunt interesați, ulterior, de un parteneriat cu VW Group, pentru livrarea de tehnologie.
CITEȘTE ȘI Ofertă uriașă pentru marca Lamborghini, făcută de o companie elvețianăJurnaliștii germani au notat că scrisoarea de intenție pe care au primit-o se remarcă prin faptul că nu este semnată de ambele părți, așa cum se obișnuiește în astfel de cazuri, ci doar de ofertanți.
Anul trecut, Herbert Diess, CEO VW Group, a declarat că există în lucru un plan de grupare a mărcilor italiene, Lamborghini, Ducati și ItalDesign, într-o structură separată, pentru a putea fi listate ulterior. Între timp, planul se pare că a fost trecut pe linie moartă, din cauza disensiunilor interne referitoare la acest subiect.
Lamborghini generează profit pentru VW, anul trecut fiind înregistrat un nivel record, după cum a anunțat compania. Chiar dacă profitul nu a fost publicat (marca este integrată în Audi AG), fiind anunțate doar veniturile de 1,6 miliarde euro, suma este minoră în comparație cu cea generată de restul grupului. Din acest motiv, discuțiile privind o posibilă vânzare a mărcii au luat în calcul faptul că banii încasați ar putea susține investițiile grupului în electrificare.