Sectorul auto european a devenit prea dependent de Asia și alte regiuni pentru aprovizonarea cu componente vitale precum semiconductorii și celulele de baterii, a declarat președintele în exercițiu al Bosch, unei publicații germane, transmite Reuters.
Cipurile și celulele de baterii au devenit unele dintre cele mai importante componente în era vehiculelor electrice și autonome, obligând producătorii de automobile să depindă de furnizorii asiatici, industria locală fiind lentă în dezvoltatea capacității de producție, scrie News.ro.
”Da, am devenit prea dependenți de alte regiuni și este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârșitul anului, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanțul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.
Firmele germane au evidențiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenționează să construiască șase fabrici mari de celule de baterii, cu parteneri, în Europa, până în 2030.
Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidențiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenții pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent.
Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în Germania, cea mai mare investiție a sa vreodată, în timp ce echipează cele mai noi mașini electrice și autonome.