Președintele AAR: Aeroporturile sunt pregătite pentru aderarea la Schengen; și Poliția de Frontieră stă foarte bine

Președintele AAR: Aeroporturile sunt pregătite pentru aderarea la Schengen; și Poliția de Frontieră stă foarte bine
scris 9 feb 2024

Președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, estimează că traficul în zona Schengen, după 31 mai, va reprezenta aproximativ 70% din totalul fluxului de pasageri și dă asigurări că aeroporturile, atât cele de la București, cât și cele regionale, vor fi pregătite pentru modificările necesare.

"Aeroporturile din România colaborează cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și cu Vama pentru a adapta fluxurile de pasageri, astfel încât să fim pregătiți pentru 31 martie. Estimăm că traficul Schengen va fi de aproximativ 70%, iar cel non-Schengen 30%. Reprezintă o facilitate extraordinară pentru pasageri, pentru că 70% nu vor mai fi controlați nici la plecare și nici în țările de destinație, mă refer la zona Schengen și, de asemenea, se elimină actele necesare pentru copiii minori în zona Schengen în cazul în care nu sunt însoțiți de ambii părinți", a declarat Ciceo la Brașov, cu prilejul ședinței anuale a Asociației Aeroporturilor din România.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Arval, cu operațiuni și în România, semnează cu BYD CITEȘTE ȘI FOTO Arval, cu operațiuni și în România, semnează cu BYD

Totodată, el a subliniat că Inspectoratul General al Poliției de Frontieră "stă foarte bine" în privința adaptării procedurilor, scrie Agerpres.

"O parte suntem noi (aeroporturile - n.r.) responsabili, bineînțeles și Poliția de Frontieră, (...) dar să știți că stau foarte bine, au toate dotările necesare", a punctat David Ciceo.

Acesta a menționat că, anul trecut, aeroporturile din România au depășit cifrele din 2019 în privința traficului, înregistrând 24 de milioane de pasageri.

"Ne așteptăm la creșteri, dar trebuie să fim prudenți", a subliniat Ciceo, referindu-se la problemele pe care companiile aviatice le au cu unele motoare ale aeronavelor.

La rândul său, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Adrian Veștea, a subliniat că aeroportul de la Brașov a fost astfel conceput încât nu va avea probleme de adaptare la cerințele Schengen.

Registrul Auto Român lansează certificatul \ CITEȘTE ȘI Registrul Auto Român lansează certificatul "RAR Auto Pass". La ce va folosi

"Aeroportul de la Brașov, încă din momentul în care a fost conceput, a fost gândit în așa fel încât să se poată adapta unor astfel de situații, era de așteptat să intrăm în spațiul Schengen din punct de vedere aerian. Pe aeroportul din Brașov lucrurile vor fi foarte ușor de adaptat, este vorba de pregătirea unor documentații, de stabilirea unor fluxuri, în așa fel încât aeroportul să poată fi certificat pentru spațiul Schengen", a spus Veștea, care a fost președinte al Consiliului Județean Brașov și direct implicat în realizarea proiectului acestui aeroport.

În discursul susținut în cadrul întâlnirii șefilor de aeroporturi din țară, el a subliniat că ministerul pe care îl conduce, împreună cu reprezentanții Asociației Aeroporturilor din România și instituțiile guvernamentale responsabile, colaborează "pentru identificarea resurselor financiare pentru a sprijini atât aeroporturile regionale, cât și aeroporturile mici, cu trafic de sub 200.000 pasageri pe an".

Întrunirea anuală a Asociației Aeroporturilor din România s-a desfășurat joi și vineri, la Poiana Brașov, printre subiectele discutate fiind proiectele finanțate prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) care sunt în curs de implementare la aeroporturi, aspecte legate de siguranța și securitatea în aeroporturi, prognozele referitoare la traficul de pasageri și posibilitatea dezvoltării rețelelor de rute, precum și aderarea la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene, începând cu 31 martie

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroport
schengen