Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a decis să nu mai efectueze curse, începând cu vara 2025, de pe aeroporturile din Dortmund, Dresda și Leipzig și să taie cu 60% zborurile din Hamburg. Argumentul - taxele mari și un monopol asupra prețurilor” de care acuză compania aeriană de stat Lufthansa.
Compania a anunțat astfel că, din vara anului 2025, își va schimba planurile de zbor pentru Germania, din cauza taxelor ridicate impuse de Guvern, și își va reduce cu 12% zborurile prin aeroporturile germane, arată BiziDay.
Astfel, Ryanair nu va mai opera deloc zboruri în trei orașe (Dortmund, Dresda și Leipzig), la Hamburg totalul zborurilor va fi redus cu 60%, iar la Berlin cu 20%. Ryanair estimează că, pe fondul acestor schimbări, numărul de pasageri va fi redus cu 1,8 milioane, iar rutele vor fi cu 22 mai puține, ceea ce “va avea un impact devastator asupra locurilor de muncă, turismului și conectivității, deoarece Germania este acum piața de transport aerian cu cele mai proaste performanțe post-Covid, cu doar 82% din traficul din 2019.
Cetățenii germani se confruntă acum cu cele mai mari tarife aeriene Europa după ce Lufthansa a fost salvată cu 6 miliarde de euro”, acuză compania.
Eddie Wilson, directorul general al Ryanair, a declarat că Germania este “de departe cel mai slab concurent de pe piața europeană a transportului aerian. Ca urmare a acestor impozite și taxe de stat ridicate (cele mai mari din Europa), precum și a monopolului Lufthansa asupra prețurilor, cetățenii și vizitatorii germani plătesc în prezent cele mai mari prețuri de zbor din Europa”.
Wilson a mai declarat că Ryanair a prezentat “un plan de creștere pe 7 ani” guvernului german în luna august, dar nu a primit niciun răspuns din partea guvernului federal sau de stat. Taxa de transport aerian a fost majorată de autoritățile germane în luna mai și se situează între aproximativ 15 – 70 de euro pe bilet, în principal în funcție de distanța zborului.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO ANUNȚ - Un nou tronson din Autostrada Ford este aproape de finalizareRyanair a transmis într-un comunicat că ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, ar trebui să elimine taxa pentru aviație și să le reducă pe cele pentru controlul traficului aerian, care s-au dublat din 2019. De asemenea, recomandă o amânare a creșterii de 50% a plafonului taxelor de securitate, care ar trebui să se aplice din ianuarie. A oferit exemplele Suediei, Italiei, Ungariei și Poloniei, care au redus toate taxele de aviație pentru a încuraja creșterea numărului pasagerilor, ceea ce a determinat Ryanair să stimuleze zborurile din aceste țări.