Porsche închide Transfăgărășanul în ultimul weekend de vară, pentru a sărbători 50 de ani de Turbo

Porsche închide Transfăgărășanul în ultimul weekend de vară, pentru a sărbători 50 de ani de Turbo
scris 29 aug 2024

Porsche 911 Turbo împlinește 50 de ani, iar compania a decis să facă o demonstrație pe Transfăgărășan, șoseaua apreciată de unii dintre cei mai cunoscuți jurnaliști britanici ca fiind „cel mai frumos drum din lume”. Din acest motiv, șoferii care și-au propus să traverseze Transfăgărășanul vineri dimineața trebuie să-și schimbe planurile.

Circulația pe Transfăgărășan se închide vineri dimineața, 30 august, între 8.30 și 11.30, pe sectorul cuprins între Conacul Ursului (jud. Argeș) și Bâlea Cascadă (jud. Sibiu), respectiv între km. 105 și 129. Evenimentul va avea o pauză de 20 de minute pe parcursul derulării, pentru a putea permite mașinilor aflate la capetele sectorului închis să traverseze zona.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Când se va circula cu metroul spre Aeroportul Otopeni CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când se va circula cu metroul spre Aeroportul Otopeni

Evenimentul Porsche Turbo – 50 de ani va aduce pe Transfăgărășan mai multe modele, nu doar celebrul 911, astfel că persoanele aflate pe traseul din Făgăraș la orele respective vor putea vedea inclusiv modelul electric Taycan.

Tehnologia Turbo a fost introdusă în 1974 pe modelul 911 (Type 930), fiind preluată de la mașinile de curse, în premieră pe modelele de serie. Porsche a lansat, cu ocazia acestei aniversări, un model aniversar, 991 Turbo 50 Years, bazat pe Turbo S 2019, care folosește o grafică ce amintește de modelul 911 RSR Turbo prezentat la Salonul Auto din Frankfurt din 1973.

FOTO Ford Bronco Sport primește noi echipamente off-road CITEȘTE ȘI FOTO Ford Bronco Sport primește noi echipamente off-road

Aniversarea de 50 de ani pentru 911 Turbo nu vine într-un moment fericit pentru companie. După un an și jumătate de la listarea pe bursă din septembrie 2022, bilanțul constructorului german de mașini sport este unul cu multe cifre negative, din cauza contextului unora dintre piețe și segmente.

În primul rând, vânzările mărcii au scăzut în primele luni din 2024, ca urmare a problemelor din China, dar și a lansării cu mare întârziere a modelului Macan. Aceasta din urmă a fost cauzată de o altă întârziere, cea a dezvoltării software-ului necesar noii generații de automobile electrice. Și dacă tot am amintit de electrice, o altă problemă majoră, neprevăzută, este scăderea masivă a vânzărilor modelului electric Taycan, pe fondul unei piețe intrate în expectativă și aflate în căutarea de modele accesibile, nicidecum de mașini ultraluxoase.

Nu în ultimul rând, divergențele CEO-ului, Oliver Blume, cu unii dintre acționari, pe tema dublei funcții, CEO Porsche și CEO al VW Group, au crescut tensiunile din ultimele luni în jurul companiei din Stuttgart.

Porsche îl trimite în China pe CEO-ul din Germania pentru a opri declinul de pe cea mai mare piață auto a lumii CITEȘTE ȘI Porsche îl trimite în China pe CEO-ul din Germania pentru a opri declinul de pe cea mai mare piață auto a lumii

Vânzările mărcii germane au înregistrat, în prima jumătate de an, scăderi pe aproape toate piețele majore, China, SUA, cu excepția Europei, situație care a adus un declin de 7 procente raportat la performanțele de anul trecut. Șeful Porsche a pus acest lucru pe seama schimbărilor multiple de generații, însă întârzierea lansării Macan, care era cel mai vândut model al mărcii, a adus de asemenea vânzări mai slabe. Cea mai mare problemă cu care se confruntă este piața din China, unde vânzările au scăzut cu peste 30%, Blume fiind nevoit să schimbe șeful care răspunde de această regiune, cândva cea mai mare piață a mărcii, acum ajunsă pe locul 3 după SUA și Europa.

Ca urmare a rezultatelor de vânzări și financiare nefavorabile, Porsche AG și-a revizuit în scădere  previziunile pentru anul financiar 2024, cu venituri din vânzări mai mici, în intervalul 39 - 40 de miliarde de euro pentru întregul an 2024 (anterior: 40 - 42 de miliarde de euro) și un randament operațional al vânzărilor de 14% - 15% (anterior: 15% - 17%).

De asemenea, au fost revizuite și țintele de electrificare. Planul inițial prevedea ca în 2030 80% din vânzări să fie complet electrice. Cele mai noi declarații spun acum că obiectivele vor fi atinse doar în anumite condiții.

viewscnt
Afla mai multe despre
transfagarasan
porsche
911 turbo
porsche 50 de ani