Aproximativ 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât și asupra siguranței în trafic, au anunțat, duminică, reprezentanții Poliției Române care au finalizat cea de-a șasea ediție a ”Buletinului siguranței rutiere”. Documentul analizează fenomenul rutier din anul 2016 și concluzionează că numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic decât în 2015 cu 13,5%.
Pentru înțelegerea într-o măsură detaliată a fenomenului rutier, astfel încât deciziile din plan operativ să poată fi fundamentate științific, specialiștii Direcției Rutiere și ai Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Poliției Române au întocmit ”Buletinul siguranței rutiere. Raport anual 2016”, scrie News.ro
Aflată la a șasea ediție anuală, lucrarea cuprinde, pe lângă examinarea contextelor intern și internațional, o analiză a accidentelor rutiere grave produse în cursul anului 2016, una comparativă pentru intervalul 2012-2016 și un capitol referitor la accidentele grave de circulație în rândul persoanelor vârstnice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Una dintre concluziile relevante este că, față de anul 2015, în 2016 numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13,5%.
Parcul de autovehicule din România este cu 26,6% mai mare în anul 2016, comparativ cu anul 2011, iar peste două treimi dintre autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime.
”Aproximativ 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât și asupra siguranței în trafic”, se arată în document.
Potrivit sursei citate, indisciplina pietonilor (traversare neregulamentară a drumului, prezența pietonilor pe partea carosabilă sau alte abateri ale pietonilor) și viteza (neregulamentară sau neadaptată la condițiile de drum) au fost, în ultimii 5 ani, cele mai frecvente cauze ale accidentelor grave de circulație, conducând la producerea a aproximativ 41% dintre acestea.
Pe drumurile naționale și județene cele mai multe accidente sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul localităților, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.
În ceea ce privește accidentele rutiere produse din cauza conducerii sub influența alcoolului, acestea au scăzut, în 2016, față de 2012, cu 28%. De asemenea, și numărul accidentelor de circulație produse ca urmare a neacordării de prioritate a vehiculelor a scăzut cu 21%, iar numărul celor produse din cauza neasigurării la schimbarea direcției de mers a înregistrat o scădere de 20%.