Piloții Air France au aprobat planul operatorului aerian francez de înființare a unei divizii care va funcționa cu costuri reduse, numită Boost, pentru a compensa presiunile concurențiale venite din partea altor companii, marcând un acord rar cu angajații după ani de zile de relații contencioase cu aceștia, transmite Bloomberg.
Personalul navigant reprezentat de sindicatul SNPL, care formează două treimi dintre piloții diviziei franceze a grupului Air France-KLM, a votat în proporție de 58,1% în favoarea propunerii de creare a diviziei, numită provizoriu Boost, a anunțat sindicatul.
Planul va fi definitivat prin noi discuții, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul susține strategia directorului general al Air France-KLM, Jean-Marc Janaillac, de a genera profituri consistente în contextul concurenței din Europa, atât din partea operatorilor aerieni regionali cu discount cât și a operatorilor high-end din Golful Persic.
Janaillac a adoptat o tactică mai conciliantă în relația cu angajații față de predecesorul său Alexandre de Juniac, care a propus înființarea unei noi divizii fără să se consulte cu piloții.
Actualul director general a modificat un plan de reducere a retribuțiilor piloților pentru a câștiga sprijinul angajaților.
Acțiunile Air France-KLM au crescut cu 5,6% în urma informațiilor, ulterior fiind tranzacționate în urcare cu 2,6%. În acest an, titlurile operatorului franco-olandez s-au apreciat cu 29%, după ce au pierdut 28% în 2016.
Air France este neprofitabilă pe 35% dintre rutele sale, 10% înregistrând pierderi mari, a declarat Janaillac în noiembrie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO&VIDEO Hotelul Lido, emblemă a Bucureștiului, redeschis după 7 ani. A fost preluat de Mohammad Murad, care vrea să-l afilieze la lanțul hotelier al lui Donald TrumpObiectivul său ca divizia Boost să funcționeze cu costuri mai mici cu 20% comparativ cu cele ale operațiunilor principale ale Air France. Totuși, nu este clar cum va atrage Boost clienții.
Janaillac a spus în noiembrie că reducerea cheltuielilor nu va fi transferată clienților, astfel că divizia nu va fi una low-cost, care să concureze prin prețuri.
Boost va angaja însoțitori de zbor care vor fi plătiți cu 40% mai puțin decât personalul navigant de la Air France. Intenția ar putea provoca însă un conflict, după ce reprezentanții însoțitorilor de zbor au numit propunerea scandaloasă.
Piloții au aprobat propunerea de înființare a Boost după ce conducerea a modificat propunerea de reducere a compensațiilor de la 15% la 1,5%.