Piața auto din China își revine cu o viteză mai mare decât anticipaseră specialiștii, în luna iulie fiind raportat un avans de 16%, a patra lună consecutivă de creștere.
Efectele pandemiei de coronavirus asupra economiei din China încep să dispară, piața auto înregistrând o cerere puternică în luna iulie. Vânzările s-au ridicat la 2,11 milioane de vehicule, cu 16% mai mult decât în luna iulie 2019, însă, pentru moment, volumul total din primele șapte luni este cu 13 procente mai mic decât cel din 2019, potrivit Automotive News.
Piața auto din China a ajuns la un declin maxim în luna februarie, cu aproape 80% mai puține vehicule vândute față de perioada similară din 2019. În martie, scăderea s-a diminuat la 43%, pentru ca din aprilie să înceapă creștere. A fost o primă lună cu 4,4% avans, mai a adus o creștere cu două cifre, 14,5%, iar în iunie creșterea s-a temperat puțin, la 11,6%. Luna trecută, piața ajunsese deja la peste 1 milion de vehicule, înregistrate în acest an, pentru ca acum, după șapte luni, volumul total să urce la 12,4 milioane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe segmente, vehiculele comerciale au avut cea mai mare creștere, 59%, în timp ce autoturismele au crescut cu numai 8,5%. În același timp, vehiculele cu propulsie alternativă, electrice și hibride, au crescut cu 19%, revenind în teritoriu pozitiv după un an de scăderi.
Potrivit estimărilor Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), piața de vehicule ecologice ar putea urca la 1,1 milioane în acest an, cu circa 11% mai puțin decât anul trecut.
Tesla s-a numărat printre mărcile care au beneficiat de această revenire a pieței, în contextul demarării producției și livrărilor de la noua sa uzină din Shanghai. Luna trecută a raportat 11.000 de unități livrate, apropiindu-se de liderul pieței de vehicule electirce, BYD, care a raportat 14.000 de unități.