Motoarele noi ale General Electric pentru avioanele Boeing 787 Dreamliner au probleme la îngheț, astfel încât aparatele susceptibile vor fi retrase în service pentru 150 de zile și înlocuite temporar cu altele.
Administrația federală a industriei aeronautice din SUA a publicat un ordin potrivit căruia 43 de avioane aparținând companiilor aeriene americane vor fi retrase în service, transmite Blomberg. Este vorba despre aparatele Boeing 787 Dreamliner livrate de producător și care sunt dotate cu un tip de motor General Electric (GE) la care s-au identificat probleme tehnice.
Decizia survine în contextul în care autoritatea de resort a identificat „daune substanțiale” la motorul GEnx-1B PIP2 care a dat rateu într-un incident din 29 februarie. Problemele sunt legate de blocurile de gheață formate la motor și care au dat naștere unui incident de zbor la altitudinea de 20.000 de picioare (6.096 metri).
În ordinul său, autoritatea federală invocă pericolul ca un astfel de eșec de ordin tehmic la amândouă motoarele să pună în pericol siguranța zborurilor. În anul 2013, în urma analizelor efectuate la motoarele GE, instituția mai recomandase companiilor aeriene să evite zborurile cu avioane echipate astfel în zone de furtună la altitudini prea ridicate.
Decizia este incidentă pieței de transport aerian din SUA, însă numărul avioanelor susceptibile a avea această problemă este de 176 de aparate aparținând a 29 de companii aeriene la nivel mondial care ar putea fi, de asemenea, rechemate în service. Cel mai mare utilizator american este United Airlines care operează 28 de modele Boieng 787 Dreamliner. Purtătorul de cuvânt al companiei a declarat că aceasta nu are probleme să se conformeze directivelor supraveghetorului.
Timpul necesar reparațiilor și verificărilor este estimat la 150 de zile. GE și Boeing derulează investigații în care colaborează cu autoritatea federală.
Șocul ar urma să fie important pentru compania General Electric a cărei divizii de profil, GE Aviation, a adus anul trecut venituri de 24,7 miliarde dolari, reprezentând 21% din vânzările la nivel de grup. Acesta este al doilea element negativ după problemele legate de bateriile care se aprindeau. De la rezolvarea acestora, Dreamliner a fost perceput ca un avion performant pentru flotele aeriene mondiale.