Mai mult de 10 milioane de pasageri au avut parte, la nivel global, în anul 2018, de zboruri întârziate, anulate și supra-rezervate, record valabil și pentru România, unde numărul acestor pasageri a fost de de 83.300.
Anul 2018 a fost considerat fără precedent în ceea ce privește operarea la timp a zborurilor. Vara lui 2018, în particular, a fost extrem de aglomerată și haotică, mai ales pentru pasagerii care au călătorit din România pentru destinații clasice de vară, mai exact, locuri însorite, vacanțe la plajă. Conform studiului realizat de AirHelp, companie specializată în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, punctualitatea pe aeroporturile din România în decursul anului trecut a fost de 79%. În fiecare zi, în medie, 4.800 de pasageri călătorind din România au întâmpinat astfel de probleme la decolare, scrie Agerpres.
"Anul 2018 va intra în istorie ca anul care a provocat la maximum industria aeriană. Evenimentele neprevăzute au arătat că sunt o mulțime de lucruri de rezolvat și este un drum lung de străbătut până când companiile aeriene vor face o prioritate din legea pasagerilor. Am văzut o creștere mare în ceea ce privește numărul cererilor pentru compensații și este vizibil nevoie de AirHelp pentru informarea pasagerilor companiilor aeriene cu privire la drepturile lor și, la fel de bine, pentru sprijinirea lor cu scopul obținerii de compensații", spune Laura Kauczynski, expert în drepturile pasagerilor.