Constructorul italian de automobile sportive Ferrari a raportat marți o scădere cu 13% a profitului net în 2020, dar a adăugat că mizează pe o creștere modestă în acest an, odată cu numirea unui nou director general, transmite Reuters.
Ferrari a încheiat anul 2020 cu un profit net de 609 milioane de euro, în scădere cu 13%, comparativ cu un profit net de 699 milioane de euro în 2019, în timp ce veniturile au scăzut cu 8%, până la 3,46 miliarde de euro, scrie Agerpres.
Anul trecut, Ferrari a livrat 9.119 vehicule, cu 1.012 unități mai puțin decât în 2019, după ce a fost nevoit să suspende producția timp de șapte săptămâni în primul semestru al anului trecut din cauza crizei sanitare.
Cu toate acestea, pentru anul în curs, Ferrari mizează pe un profit operațional cuprins între 1,45 și 1,50 miliarde de euro, după ce în 2020 indicatorul EBITDA a scăzut cu 10%, până la 1,14 miliarde euro.
Un trader din Milano a apreciat că rezultatele înregistrate de Ferrari în 2020 au fost bune, dar prognozele pentru anul în curs nu sunt atât de optimiste pe cât se așteptau analiștii.
"Au preferat să adopte o atitudine prudentă", a spus traderul.
Ferrari trece în prezent printr-un proces de căutare a unui nou director general, după ce Louis Camilleri și-a anunțat, în mod surprinzător, demisia în luna decembrie. În mandatul lui Camilleri, Ferrari a lansat șapte noi modele în ultimii doi ani, iar producătorul auto italian și-a majorat livrările la un nivel record de peste 10.000 de unități în 2019.