Antreprenorii români care doresc să își extindă business-ul în străinătate pot începe expansiunea pe piețele regionale, care oferă oportunități reale. O piață regională foarte ofertantă este Polonia, care are a 6-a cea mai numeroasă populație din Uniunea Europeană și un PIB de 77 KKS (mai mare decât țări precum Ungaria, Portugalia, România, Letonia, Croația, Slovacia, Grecia sau Bulgaria).
DPD România, lider în livrări regionale, a analizat aceste piețe și le oferă antreprenorilor din țara noastră cele mai mici tarife la livrări regionale, cei mai mici timpi de tranzit, online tracking, posibilitatea de livrare în rețeaua Pick-up și de a alege plata ramburs a contravalorii produselor.
„Știm cât este de important pentru un business să primească sprijin atunci când are cea mai mare nevoie și suntem foarte atenți la tendințele și nevoile de pe piață. Cercetările realizate de experții DPD ne-au arătat că există oportunități de business insuficient exploatate pe câteva piețe aflate în vecinătatea României. Așa că ne-am gândit că ar fi foarte util dacă am oferi condiții speciale de livrare celor care doresc să își extindă business-urile în regiune”, a declarat Elena Andrei, CCO DPD România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Polonia, una dintre cele mai interesante piețe regionale
Avantajele livrările internaționale către Polonia, prin intermediul companiei de curierat DPD România: cel mai mic tarif de pe piață (de 17 RON + TVA / colet de 3 kg) și timp de tranzit, cu serviciul DPD Regional Express, de doar 48 de ore. De asemenea, există posibilitatea de livrare cu ramburs, sumele colectate de curierii DPD Polonia de la clienții magazinului dumneavoastră online fiindu-vă rambursate în cel mult 72 de ore. În plus, DPD România poate oferi informații importante despre piața din Polonia și profilul e-shopperilor polonezi.
Astfel, potrivit Barometrului e-Commerce 2022, realizat de experți DPD pe baza informațiilor culese din toate piețele europene, două treimi dintre e-shopperii din Polonia fac deja cumpărături din străinătate, ceea ce arată o piață pregătită pentru produse provenite de la magazine online din alte țări, inlcusiv din România. Este unul dintre indicatorii care arată că intrarea pe piața din Polonia se poate dovedi foarte oportună în acest moment. Mai ales că e foarte mult loc de creștere: doar 2% au făcut achiziții de la magazine online din România, lucru ce poate fi privit ca fiind o oportunitate de extindere a business-urilor românești pe această piață:
E-Shopperii polonezii sunt obișnuiți să cumpere de pe site-uri din străinătate, 64% dintre ei făcând asta cu regularitate și comandă, în medie, 48 de produse pe an, ceea ce e bine de știut atunci când vă calibrați business-ul pe piața din Polonia. Totodată, e de reținut că încălțămintea (66%), produsele Beauty & Health Care (61%) și articolele din categoria Fashion (59%) se află în Top 3 categorii de articole cumpărate online de către polonezi. Potrivit cercetărilor la zi, anul se înregistrează creșteri importante la alte trei categorii de produse: farmaceutice (+6), decorațiuni și mic mobilier (+6), respectiv High tech & Electronics (+5).
Un alt lucru important de știut este acela că 65% dintre e-shopperii din Polonia folosesc smartphone-ul pentru a-și plasa comanda (deci magazinul dumneavoastră online trebuie să aibă o interfață perfect adaptată dispozitivelor mobile). De asemenea, 66% dintre aceștia sunt extrem de atenți, atunci când au de luat decizia de cumpărare, la recomandările primite prin intermediul rețelelor de socializare și al influencerilor (deci promovarea magazinului și a produselor dumneavoastră trebuie să aibă o importantă componentă Social media).
Totodată, rețineți că 13% dintre e-shopperii din Polonia au făcut retur la ultima comandă, 55% dintre ei considerând că returul a fost ușor. Aproape trei sferturi dintre e-shopperii din această țară dintre ei sunt mulțumiți de experiența shoppingului online (72%), despre care spun că a „simplă și ușoară”, și pe care o preferă deoarece reduce stresul cumpărăturilor din magazinele fizice și înseamnă economii de timp și bani.
Ungaria, în topul livrărilor europene
DPD România are cele mai mici tarife și la livrările către Ungaria, Bulgaria, Grecia și Slovacia și pregătește o ofertă specială pentru livrările către Cehia.
Astfel, livrarea unui colet de 3 kg în Ungaria, țară care deține jumătate din livrările internaționale efectuate din România, costă 23,16 RON + TVA. Alte tarife pentru livrările regionale ale coletelor de 3 kg: Bulgaria are un tarif identic (23,16 RON + TVA), în Slovacia și Grecia (28,5 RON + TVA).
Compania de curierat DPD România face parte din DPDgroup, lider european în livrări rutiere, și este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. DPD România are peste 2.000 de angajați (inclusiv francizele) și peste 15 milioane de colete livrate anual.