Compania low-cost Blue Air, cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air, se extinde în străinătate, deschizând o subsidiară în Republica Cehă, cu baza la Brno, în regiunea Moravia de Sud. Blue Air va opera 7 zboruri de la Brno, primele curse urmând să decoleze la sfârșitul lunii martie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Consiliul Regional din Moravia de Sud a aprobat înființarea companiei Blue Air Moravia, la care va deține, prin subsidiara Jihomoravská rozvojová společnost, o participație de 35%, restul acțiuniilor revenind SC Blue Air-Airline Management Solutions.
Înființarea companiei face parte din planul de dezvoltare al regiunii cehe, Consiliul pregătind o investiție de 60 milioane coroane (peste 2,3 milioane euro) în 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Autoritățile regionale estimează că parteneriatul cu Blue Air va contribui la creșterea numărului de pasageri pe aeroportul din Brno cu circa 130.000 de persoane anual.
Blue Air va aloca bazei de la Brno o aeronavă Boeing 737-500 cu 126 de locuri. Compania românească va opera 7 zboruri de la Brno anul viitor, cu plecare spre Milano, Bruxelles, Barcelona, Lvov, Roma, Dubrovnik și Split, ultimele două fiind curse sezoniere.
Primele zboruri sunt programate pentru finele lunii martie, însă calendarul detaliat al zborurilor și prețurile finale vor fi anunțate în ianuarie, după punerea la punct a ultimelor detalii din contractul cu Blue Air.
Blue Air a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie.
Anul trecut, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați.
Compania low-cost operează zboruri către peste 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino.
Blue Air este al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air.
Compania țintește pentru acest an afaceri de 400 milioane euro și aproximativ 5 milioane de pasageri transportați.