Reprezentanții Takata Emea, care gestionează operațiunile producătorului de componente auto în Europa, Orientul Mijlociu și Asia, anunță că vor continua investițiile în fabricile deținute în România, respectiv în Arad și Sibiu, unde vor angaja cel puțin 400 de persoane în următoarea perioadă. Oficialii companiei nipone au declarat, pentru News.ro, că operațiunile din România ”înregistreză foarte bune performanțe”.
Oficialii companiei nipone Takata au răspuns, marți, unei întrebări adresate de corespondentul News.ro cu privire la modul în care ar putea fi afectate operațiunile din România, unde sub umbrela corporației funcționează două fabrici, una la Arad și una la Sibiu, scrie News.ro.
Georg Lamerz, asociat în cadrul Takata Emea, care are sediul în Germania și gestionează operațiunile producătorului de componente auto în Europa, Orientul Mijlociu și Asia, a declarat că situația financiară a acestei companii este ”solidă”, lăsând să se înțeleagă că o eventuală procedură de faliment inițiată de ”compania mamă” nu ar afecta funcționarea fabricilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Takata Emea are o situație financiară solidă. Ea se întemeiază pe o bună relație cu clienții, de sprijin”, a spus Georg Lamerz.
Acesta s-a referit și la situația fabricilor din România, afirmând că ”înregistrează în prezent foarte bune performanțe, încununate de o situație financiară puternică”.
”De exemplu, în Arad am demarat de curând un proiect de majorare a capacității de producție cu 500 de metri pătrați pentru fabricarea de centuri de siguranță. Acest proiect implică o investiție de aproape 1.000.000 euro și va fi finalizat în următoarele câteva luni”, a spus sursa citată.
Oficialii companiei spun că în România sunt ”într-un proces continuu de recrutare de noi angajați”.
”În prezent, în Arad activează aproximativ 4.500 de salariați și intenționăm să angajăm încă vreo 200 de persoane în următoarele trei luni. În fabrica din Sibiu avem aproximativ 3000 de salariați, iar angajările continuă, fiind necesar a se ocupa încă aproximativ 200 de noi poziții. De asemenea, în urmă cu doar câteva luni am mărit capacitatea de producție cu încă 600 de metri pătrați”, a declarat Georg Lamerz pentru News.ro.
Referitor la scandalul airbag-urilor defecte, reprezentantul companiei a declarat: ”Takata a înființat un comitet extern de conducere și l-a însărcinat să elaboreze un plan de restructurare cuprinzător pentru a aborda diferite aspecte legate de retragerea airbag-urilor. Takata a primit o recomandare din partea Comitetului de coordonare privind sistemele cheie de siguranță (KSS) ca potențial sponsor. Negocierile continuă să progreseze între reprezentanții KSS, producătorii de automobile și Comitetul director în ceea ce privește formularea unui plan de restructurare pentru Takata. După primirea unei propuneri finale, aceasta va fi prezentată Consiliului de administrație al Takata, care va lua o decizie finală".
Fabrica Takata din Arad are trei secții, una de volane, a doua de centuri de siguranță și una de sculărie, amplasate în două locații și desfășurate pe aproximativ 25 de hectare de teren, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din județ.
Sub umbrela consorțiului japonez mai funcționează o fabrică și în Sibiu, unde se produc saci pentru airbag-uri.
Presa internațională a scris că Takata Corporation ar putea cere intrarea în faliment, până la finele lunii iunie, compania fiind puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanșare.
Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.
Intrarea în faliment ar fi o etapă în reorganizarea Takata, care negociază de câteva luni o infuzie de capital din partea companiei Key Safety, care ar crea o altă entitate juridică pentru preluarea unei părți din acțiunile consorțiului japonez.