Volkswagen ar trebui să ia în considerare preluarea unor participații la cei mai importanți producători de componente, pentru a se proteja de întreruperea aprovionării, așa cum s-a întâmplat în cazul unui conflict cu doi dintre furnizori, care a dus la blocarea producției la șase fabrici din Germania, a declarat președintele consiliului pentru muncă, Bernd Osterloh, transmite Reuters.
”După ce s-a întâmplat în ultimele zile ar putea fi nevoie de un sistem suplimentar de alertă, pentru a reduce riscurile pentru Volkswagen. O abordare posibilă este achiziția unor participații minoritare sau deținerea unor opțiuni de cumpărare”, a afirmat Osterloh într-un interviu acordat agenției germane DPA.
VW, cel mai mare producător auto din Europa, a ajuns marți la un acord cu cei doi furnizori, Car Trim și ES Automobilguss, pentru rezolvarea litigiului care a afectat timp de mai multe zile activitatea a 28.000 de angajați, de la 6 din cele 10 fabrici din Germania ale grupului, scrie News.ro.
Cu o zi înainte, VW a fost nevoit să oprească producția celor mai bine vândute modele, Golf și Passat, precum și asamblarea de motoare, cutii de viteză și sisteme de transmisie.
Osterloh, membru în consiliul de supraveghere al VW, a dat ca exemplu grupul Toyota, despre cum investițiile în furnizorii de componente pot ajuta un producător auto să controleze mai bine lanțul de aprovizionare.
Reprezentanții VW au refuzat să comenteze.
VW anticipează că producția modelelor Golf și Passat în Germania va reveni la normal până luni.