Automobilele autonome sunt așteptate pe piață în trei sau patru ani, iar între timp producătorul francez de componente auto Faurecia se concentrează pe reproiectarea interioarelor acestora, pentru a le face mai flexibile și mai intuitive, relatează Reuters.
Faurecia, deținută parțial de grupul Peuteot Citroen, este unul dintre cei mai mari furnizori de scaune și interioare auto din lume, cu operațiuni inclusiv în România, scrie News.ro.
Compania proiectează o nouă generație de cabine auto pentru ”noi comportamente, când vehiculele nu vor mai fi destinate doar șofatului”, a declarat Matt Benson, director pentru inovații la centrul de cercetări xWorks al Faurecia, aflat într-o fostă fabrică de mobilă din Holland, în vestul statului Michigan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Una dintre provocări este să creăm mai multă flexibilitate în cabinele auto, să le facem mai intuitive și mai predictive”, a spus el.
Faurecia lucrează la un scaun de odihnă activă, prevăzut cu senzori biometrici și capacitate de analiză, care să măsoare și să răspundă la stresul ocupanților, somnolență și alte simptome, a explicat Rob Huber, vicepreședinte pentru inovații.
Compania mai experimentează soluții pentru combinarea recunoașterii vocale și a controlului gesturilor cu sisteme avansate de iluminare, audio și de control.
Începând din jurul anului 2020, includerea vehiculelor autonome în flotele destinate serviciilor de împărțire a transporturilor va implica utilizarea intensă a acestora, astfel că Faurecia analizează că probleme mai prozaice, cum ar fi curățarea facilă a interioarelor.
Situat la 6..400 de kilometri de sediul central din Paris al Faurecia, xWorks face parte din rețeaua globală a centrelor de carcetare a companiei.
Unitatea studiază tendințele de mobilitate de după anul 2020 și intervievează utilizatorii despre cum modifică vehiculele autonome aspectul și funciunile interioarelor auto.
”Unele dintre lucrurile pe care oamenii se așteaptă să le facă în vehiculele autonome sunt nebunești”, a spus Benson.
Eliberați de sarcina condusului, oamenii spun că ar cânta la ghitară, ar face yoga, exerciții cardio sau ar tricota. Asta pe lângă bărbierit, machiere sau vizionarea de fișiere video, pe care unii șoferi le fac deja.
Prezentă în România din 2003, Faurecia deține fabrici la Tălmaciu (divizia scaune auto), Craiova (tehnologii de control al emisiilor) și Pitești (sisteme de interior), precum și la Râmnicu Vâlcea (tapițerii textile și din piele).
Faurecia Automotive Seating produce în România pentru Peugeot și Audi, în special pentru modelul A4.