În urma contestațiile depuse la documentație, licitațiile pentru loturile 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Piteșit vor trebuie anulate și reluate, a confirmat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga.
Licitația drumului expres Pitești-Craiova, investiție de 820 milioane euro, a fost lansată în iulie anul trecut, iar până la termenul limită de depunere a oferetelor, și anume finele lunii octombrie, Ministerul Transporturilor anunța că au fost depuse 15 oferte pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4.
Documentația de licitație a fost contestată însă de firma Strabag, căreia, după alte procese în instanțe inferioare, Înalta Curte de Casație și Justiție i-a dat dreptate recent.
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, precizează, într-un interviu acordat Agerpres.ro, că ”s-a ajuns la concluzia că pentru loturile 3 și 4 trebuie anulate licitațiile și reluate”.

Pentru loturile 1 și 2, în schimb, CNAIR a trimis scrisori câștigătorilor licitațiilor și este așteptată confirmarea din partea firmelor, iar abia apoi vor fi comunicate rezultatele.
”Mai exact, sunt în regulă licitațiile pentru loturile 1 și 2, fiind vorba despre zonele Balș și Slatina. Vom avea un câștigător într-o lună și putem să ne apucăm de treabă”, susține Neaga.
Pe cei 121 kilometri ai drumului expres Craiova-Pitești ar trebui să se circule cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea patru benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Realizarea drumului a fost solicitată de conducerea uzinei Ford de la Craiova de ani de zile.
”Nu suntem acolo unde am vrea să fim și am spus asta clar Guvernului român. El s-a angajat la un plan clar de dezvoltare a infrastructurii, iar noi suntem în contact constant cu Executivul pentru a ne asigura că sunt respectate aceste termene. Mesajul din partea Ford, dar și a celorlalte companii din sectorul auto este: noi ne respectăm anagajamentele pe care ni le-am asumat, autoritățile să își respecte și ele propriile angajamente", declara recent președintele Ford România, britanicul Ian Pearson.
În schimb, directorul CNAIR susține că drumul nu este neapărat o cerință a companiei Ford, ci este o cerință a tuturor celor care conduc.
”S-a spus că a cerut Fordul. Și Fordul a fost deranjat, ca toți dintre noi care trecem pe acolo, dar e bine să înțeleagă toată lumea că nu este o dedicație: facem pentru Ford, iar dacă nu ar fi fost Fordul nu s-ar fi întâmplat. Nu, este făcut pentru noi, ca să decongestionăm traficul din Balș”, arată Narcia Neaga.