Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 31,2% în luna august, ca urmare a campaniilor promoționale susținute de companii, pentru a scăpa de stocurile care nu corespund standardelor de testare WLTP.
O creștere de 6,1% pe primele 8 luni, 10,5% în iulie și un vârf de 31,2% în august, aceasta este situația pieței auto din UE, într-un moment în care industria a intrat într-o nouă fază, cu motoare testate după noi standarde mai dure.
În ultimele luni, cum a anunțat Profit.ro, a fost lansată o amplă campanie de destocare, bazată pe reduceri de prețuri, astfel că august a generat un volum foarte mare de înmatriculări. Aceste cifre ascund, însă, fără posibilitatea de diferențiere, și parcuri întregi de mașini înmatriculate de dealeri, pentru a le putea vinde în liniște și după 1 septembrie.
Luna iulie, pentru care ACEA nu a difuzat date pe perioada concediilor, a adus aproape 1,3 milioane de autoturisme, cu 10,5% mai multe. Spania, Franța și Germania au contribuit cu cele mai mari creșteri, urmate de Italia și, chiar și Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault prezintă faceliftul SUV-ului Kadjar, în avanpremiera debutului de la Paris. Când va fi livrat în RomâniaRomânia a avut în luna iulie cea mai mare creștere din Europa, cu 15.210 autoturisme înmatriculate și 34,2% peste iulie 2017. 33,6%
În august, cea mai slabă lună din an în mod normal, creșterea în UE a fost de 31,2%, cu peste 1,1 milioane de vehicule. România a profitat din plin de ofertele dealerilor, astfel că a înregistrat o creștere de 112%, cu 25.546 autoturisme. După 8 luni, piața auto, după numărul de înmatriculări, a depășit deja 100.000 de unități, având o creștere de 47,5% față de cele 68.824 înmatriculate anul trecut în intervalul similar.
Dacia a profitat și ea de această conjunctură, cu și fără prețuri promoționale pentru modelel mărcii, astfel că a avut una dintre cele mai mari creșteri din piață, cu 36,5% creștere în august, ajungând astfel la 44.009 unități, o valoare peste SEAT sau Nissan, și o cotă de piață de 3,8%. Pe întreg anul (ianuarie - august), volumul este unul fără precendent pentru Dacia, cu 375.307 autoturisme înmatriculate în Europa (UE plus EFTA) și o creștere de 17% de la începutul anului.
Cota de piață în 2018 a urcat la 3,4%.