”O declarație de faliment”: Sindicatele atacă Volkswagen

”O declarație de faliment”: Sindicatele atacă Volkswagen
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 sep 2024

Conducerea Volkswagen s-a întâlnit cu angajații, subliniind necesitatea de a-și asuma ”responsabilitatea comună” în încercarea de a schimba situația la gigantul auto german afectat de criză, transmite CNBC.

Confruntarea a avut loc la scurt timp după ce producătorul de automobile a semnalat că nu mai poate exclude închiderea fabricilor din țara sa natală, Germania, o măsură care era considerată anterior exclusă.

Urmărește-ne și pe Google News

VEZI AICI ȘI Care sunt uzinele ce ar putea fi închise de VW

Imaginile realizate de Getty Images au arătat angajați care protestează la primărie cu privire la potențialele planuri pentru companie, fluturând steaguri sindicale și pancarte cu lozinci care spuneau că greșelile de conducere nu au fost vina lor și îndemnând liderii ”să-și facă în sfârșit treaba”, arată news.ro.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen, a declarat că situația actuală a companiei ”ne afectează pe toți din punct de vedere emoțional, inclusiv pe mine personal”.

VIDEO Noi imagini de pe șantierul centurii Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare. Când va fi gata CITEȘTE ȘI VIDEO Noi imagini de pe șantierul centurii Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare. Când va fi gata

Blume a spus că industria auto ”s-a schimbat masiv” în ultimii ani.

”Împreună, vom implementa măsuri adecvate pentru a deveni mai profitabili. Conducem VW înapoi acolo unde este locul mărcii – aceasta este responsabilitatea noastră a tuturor”, a adăugat el.

”De ceva vreme cheltuim mai mulți bani la brand decât câștigăm. Acest lucru nu merge bine pe termen lung”, a declarat Arno Antlitz, director financiar și director de operațiuni al Grupului Volkswagen, angajaților, conform comentariilor publicate de Volkswagen.

Vânzările anuale de vehicule în Europa au scăzut în comparație cu perioada de dinaintea pandemiei de Covid-19 și urmează să rămână mai scăzute față de acest nivel de referință, a explicat Antlitz. El a spus că se așteaptă să fie vândute în fiecare an cu aproximativ 2 milioane de mașini mai puține pe piața europeană, în comparație cu perioada pre-pandemică.

Piața auto din Germania s-a prăbușit, afectată de mașinile electrice CITEȘTE ȘI Piața auto din Germania s-a prăbușit, afectată de mașinile electrice

Antlitz estimează că Volkswagen deține aproximativ un sfert din cota de piață europeană, ceea ce înseamnă că scăderea se traduce printr-un deficit anual de 500.000 de vehicule ale companiei, echivalent cu vânzările combinate realizate de obicei de două dintre fabricile sale.

Volkswagen a declarat luni că consideră că acordul său de protecție a muncii, care este în vigoare din 1994 și protejează forța de muncă din Germania până în 2029, ar putea trebui să se încheie.

Speculațiile despre închiderea fabricilor Volkswagen din Osnabrueck, din Saxonia Inferioară, și Dresda, din Saxonia, au crescut marți.

”Este responsabilitatea noastră comună să îmbunătățim eficiența costurilor, în special, a fabricilor germane. Trebuie să creștem productivitatea și să reducem costurile. Mai avem un an, poate doi ani, pentru a schimba lucrurile. Dar trebuie să folosim acest timp”, a spus Antlitz.

Consiliul de muncă al Volkswagen, care este format din membri ai personalului aleși să reprezinte interesele angajaților în cadrul companiei, și uniunea industrială germană IG Metall au fost extrem de critice față de plan.

Sistem schimbat - Vom primi mai multe mesaje Ro-Alert, inclusiv pe e-mail și SMS. În unele cazuri vor întrerupe emisiunile TV. Vor fi lansate noi sunete CITEȘTE ȘI Sistem schimbat - Vom primi mai multe mesaje Ro-Alert, inclusiv pe e-mail și SMS. În unele cazuri vor întrerupe emisiunile TV. Vor fi lansate noi sunete

Daniela Cavallo, un reprezentant de frunte al Comitetului General de Întreprindere al Volkswagen, a declarat într-un discurs de miercuri că răspunsul propus de conducerea producătorului auto ”nu este doar o rușine. Este o declarație de faliment.”

”Pe scurt: totul este în joc”, a spus Cavallo în timp ce se adresa lucrătorilor de la uzina companiei din Wolfsburg.

”Și cu ce poți veni? Închiderea fabricilor? Rezilierile din motive operationale? Reducerea salariilor? Asemenea idei ar fi admisibile doar într-un singur scenariu! Și asta dacă întregul model de afaceri este mort”, a spus Cavallo.

Cavallo a îndemnat conducerea Volkswagen să vină cu un plan care să nu implice închiderea fabricilor germane. Presa germană a citat-o ​​anterior pe Cavallo spunând că se așteaptă ca primăria de miercuri să fie prezentă pe deplin și ca lucrătorii să își manifeste frustrările în mod clar și tare.

Dacia anunță la Paris cum se va numi noul SUV, una dintre cele nouă premiere mondiale și concepte ale Renault Group. Propriul stand, în care va fi expusă toată gama mărcii CITEȘTE ȘI Dacia anunță la Paris cum se va numi noul SUV, una dintre cele nouă premiere mondiale și concepte ale Renault Group. Propriul stand, în care va fi expusă toată gama mărcii

Acțiunile Volkswagen au încheiat miercuri în declin cu 1,2%. Prețul acțiunilor companiei a scăzut cu mai mult de o treime în ultimii cinci ani.

Declinul vine pe fondul unui mediu economic dificil pentru producătorul de automobile, împreună cu un aflux de noi rivali în Europa, în timp ce Volkswagen încearcă să supraviețuiască tranziției la mașinile electrice.

CEO-ul Blume este considerat ”mai mult un insider”

Philippe Houchois, șeful departamentului auto global la Jefferies, a declarat luni, pentru CNBC, că CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, va încerca să atenueze rezistența împotriva potențialelor planuri.

”Blume este o rasă diferită de predecesorul său. Probabil că este mai mult un insider și va vedea în ce măsură este capabil să schimbe o parte din opoziție, să se adapteze la Volkswagen”, a spus el.

FOTO Leapmotor deschide vânzările în România pentru primele două modele, prin Autoitalia, importatorul FIAT. Când vor fi anunțate prețurile pentru concurentul Spring CITEȘTE ȘI FOTO Leapmotor deschide vânzările în România pentru primele două modele, prin Autoitalia, importatorul FIAT. Când vor fi anunțate prețurile pentru concurentul Spring

Houchois a mai spus că conducerea Volkswagen și reprezentanții angajaților s-ar putea să nu fie atât de departe unii de alții când vine vorba de elementele de bază, pe baza comentariilor lor din ultimele zile.

”Este întrebarea cum ajung la un acord sau procesul de a lucra împreună, dar finalul jocului pare să fie înțeles de ambele părți”, a spus el.

Potențialele probleme la Volkswagen vin într-un moment dificil atât pentru economia germană în general, cât și pentru industria auto a țării în special, deoarece o serie de provocări apasă sectorul.

Cancelarul german Olaf Scholz a vorbit atât cu conducerea Volkswagen, cât și cu președintele consiliului de întreprindere al companiei, potrivit purtătorului de cuvânt al guvernului, Wolfgang Buechner. El a adăugat că Scholz continuă să urmărească situația ”foarte îndeaproape”.

Danone mută o parte din producția din Spania în România. Fabrica din București, cea mai performantă unitate din Europa CITEȘTE ȘI Danone mută o parte din producția din Spania în România. Fabrica din București, cea mai performantă unitate din Europa

Miercuri, institutul Ifo a declarat că climatul de afaceri din industria auto germană s-a înrăutățit din nou în august, scăzând la -24,7 puncte de la -18,5 puncte luna precedentă. Așteptările mediului de afaceri pentru următoarele șase luni au fost ”extrem de pesimiste”, a spus Ifo.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
germania
uzine auto