Anul trecut, 373 de milioane de pasageri au călătorit cu avionul în UE, o creștere de 35% comparativ cu 2020, după un declin de 73% în 2020 (comparativ cu 2019), ca urmare a măsurilor restrictive adoptate pentru a preveni răspândirea COVID-19, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Comparând cu datele de dinaintea pandemiei, când în 2019 au fost 1,04 miliarde de pasageri care au călătorit cu avionul în UE, în 2021 numărul pasagerilor a scăzut cu 64%, ceea ce arată că redresarea transportului aerian de pasageri încă este departe, scrie Agerpres.
Toate statele membre UE, cu excepția Finlandei (minus 16%), au înregistrat o creștere a numărului pasagerilor care au călătorit anul trecut cu avionul, comparativ cu 2020. Aceste creșteri variază în rândul statelor membre UE, de la 10% în Irlanda, 16% în Suedia și 17% în Letonia, la 86% în Grecia, 105% în Cipru și 129% în Croația.
În România, s-au înregistrat 10,38 milioane de pasageri în 2021, în creștere față de 6,63 milioane de pasageri în 2020.
Transportul aerian de pasageri în afara UE a reprezentat 39% din transportul total aerian de pasageri în 2021, în timp ce transportul intra-UE a reprezentat 38%, iar transportul național 23%. Comparativ cu 2020, ponderea transportului extra-EU a scăzut cu 5,5 puncte procentuale (pp), în timp ce ponderea transportului intra-EU a crescut cu 4,5 pp, iar a transportului național cu un punct procentual.
În 2021, lista principalelor cinci aeroporturi din UE a rămas aceeași cu cea din 2020, în frunte fiind Paris/Charles de Gaulle (26,2 milioane de pasageri), Amsterdam/Schiphol (25,5 milioane de pasageri), Frankfurt/Main (24,8 milioane de pasageri), Madrid/Barajas (23,2 milioane de pasageri) și Barcelona/El Prat (18,5 milioane de pasageri). În top 10 se află acum și Palma de Mallorca (14,5 milioane de pasageri).
La aeroportul Henri Coandă din București, România, s-au înregistrat 6,88 milioane de pasageri în 2021, în creștere față de 4,45 milioane de pasageri în 2020.
Anul trecut, 15 milioane de tone de marfă și corespondență au fost transportate cu avioanele în UE, un avans de 21% față de 2020. Din acest total, 12 milioane de tone a reprezentat transport aerian în afara UE.