Numirea unui nou CEO al Audi a adus imediat și noi schimbări în planurile de lansări ale mărcii, din cauza întârzierilor unor componente, cum este de exemplu software-ul. Audi este ultimul brand din VW AG care primește un nou șef, odată cu schimbările de la vârful grupului.
De la 1 septembrie, marca Audi are un nou șef, Gernot Dolner, care anterior a fost șeful strategiei VW Group, după ce Markus Duesmann, omul adus de fostul CEO al VW Group, Herbert Diess, a fost forțat să plece. Dollner a început activitatea cu decizii radicale, una dintre acestea fiind amânarea lansării unui model important, Q6 e-tron. Modelul va fi primul care va folosi noua platformă PPE, dezvoltată special pentru Porsche și Audi, însă lucrurile se pare că nu sunt gata nici în acest moment, după ce premiera a fost amânată deja o dată, din 2022 în 2023. Presa germană scrie despre această lansare că este „ca o gumă de mestecat”, din cauza schimbărilor succesive, însă subliniază faptul că motivul lansării ține de nivelul pe care noul șef al Audi îl dorește pe acest nou model. Același lucru se petrece și cu Porsche Macan, care este strâns legat de noul Q6 e-tron, acesta din urmă având prioritate la lansare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe scurt, reprezentanții mărcii premium a grupului VW explică faptul că „toate programele de dezvoltare și lansările au fost reanalizate” pentru a fi puse în contextul unor capacități de producție adecvate. În aceast fel, este posibil să avem date modificate pentru toate modelele pe care fostul șef, Markus Duesmann, le anunțase înainte de demiterea sa. „„Ne confruntăm cu cea mai mare ofensivă de modele din istoria noastră. Până în 2025 vom introduce peste 20 de modele noi, mai mult de zece dintre ele electrice”, spunea Duesmann, adus în urmă cu trei ani de la BMW.
Q6 e-tron ar urma să fie un vehicul electric revoluționar, care marchează intrarea Audi într-o nouă etapă de dezvoltare a mașinilor electrice, după prima generație începută cu e-tron (actualul Q8 e-tron). Cu o nouă platformă care va avea o arhitectură pe 800 de volți, și capacități noi de conectare și asistență, SUV-ul electric ar trebui să se bată cu Tesla Model Y la toate capitolele, inclusiv autonomie, deși va fi, cu siguranță, cel puțin dublu ca preț.
O posibilă schimbare de strategie ar putea apărea, odată cu preluare conducerii de către Gernot Dollner, și în cazul prezenței Audi în Formula 1. Marca a anunțat deja oficial participarea din 2026 și a încheiat un contract cu partenerii de la Sauber, care vor pune la dispoziție propria echipă din F1. Există însă informații neoficiale care spun că noul CEO a pus în discuție și acest plan al Audi, singurul impediment major în oprirea lui fiind investiția de circa un miliard de euro făcută deja pentru dezvoltarea motoarelor și participarea echipei în Formula 1.