Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare în 9 decembrie, zilnic urmând să fie în circulație peste 1.200 de trenuri, în funcție de perioada din an, anunță CFR Călători. Noul program de circulație va fi valabil până în 14 decembrie anul viitor.
CFR Călători informează că, începând din 9 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până în 14 decembrie 2019, scrie News.ro.
"Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieței atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor, cât și a capacității de transport, în limita resurselor disponibile", arată CFR Călători.
CITEȘTE ȘI Producția Dacia a scăzut în noiembrie, dar are creștere pe 2018 și se pregătește să depășească volumul ultimilor doi aniAstfel, zilnic se vor afla în circulație peste 1.200 de trenuri, în funcție de perioada din an.
Trenurile Zăpezii vor circula spre și dinspre cele mai căutate stațiuni montane pentru schi, precum cele de pe Valea Prahovei și Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie - 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25% (reducerea se aplică la tariful de transport pentru adult și copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral) de luni până joi. De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia - Brașov și retur) au reduceri între 31% și 56%.
Trenurile Soarelui vor asigura, în perioada sezonului estival 2019, legături din toată țara către stațiunile de la Marea Neagră și Delta Dunării.
De asemenea, va fi introdus un nou tren InterRegio (IR 1634) pe ruta Brașov (pl. 11.20) - Ploiești Vest (sos.13.20) - București Nord (sos. 14.04), cu opriri în toate stațiunile montane, și se va asigura legătura directă între Iași și Constanța cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărășești, Focșani, Buzău, Țăndărei). În perioada mini-vacanței de 1 Mai și a sezonului estival se asigură legătura directă Iași - Constanța - Mangalia.
"A fost reconsiderată oferta feroviară între București și Galați/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri și redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute (prin Urziceni, respectiv prin Buzău). De asemenea, a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta București - Pitești - Curtea de Argeș prin introducerea în circulație a unei perechi de trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Pitești - Curtea de Argeș ce se atașează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la București Nord. A fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava - Dornești - Rădăuți - Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă și duminică 2 perechi de trenuri", arată CFR Călători.
Totodată, pe ruta Timișoara - Remetea Mică și retur se va relua circulația cu trei perechi de trenuri, pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă. Se reia circulația între București și Galați pe ruta Făurei - Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 de kilometri și timpul de mers cu aproximativ 20-40 de minute față de ruta actuală prin Buzău - Ploiești. În acest fel se asigură și conectarea zonelor de sud-est cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) și creșterea numărului de legături dintre București și Aeroport.
Zilnic, legătura feroviară București - Aeroport și retur va fi asigurată cu 17 trenuri (9 pe sensul de dus /8 pe sensul de întoarcere).
Conform sursei citate, șase trenuri Regio care vor circula pe ruta București - Brașov și retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor. La toate trenurile se pot transporta gratuit bicicletele pliabile la clasa 1 și a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spațiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană). La trenurile Interregio, călătorii care doresc să circule cu biciclete nepliabile/nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului există un vagon dotat constructiv cu spațiu special amenajat pentru fixarea și transportul bicicletelor.
"Duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta București Nord - Constanța au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore și 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în stațiile principale și la 1 oră și 58 de minute pentru trenurile fără oprire", mai spun reprezentanții CFR Călători.
Sursa citată arată că, pe lângă legitimațiile de călătorie emise în baza facilităților acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (ex. gratuitate pentru studenți și reduceri pentru elevi, pensionari etc), CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, minigrup, etc). CFR Călători mai anunță acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 20% și 45% din tariful de transport preț întreg și copil la un număr de 104 trenuri InterRegio în perioada 9 decembrie 2018 - 9 iunie 2019 și acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la 98 de trenuri InterRegio, în perioada 9 decembrie 2018 - 9 iunie 2019.
Biletele pot fi cumpărate online, din stații și agenții CFR, de la automate de vânzare în gări și distribuitori autorizați.
În ceea ce privește traficul internațional, este introdus în grafic un tren nou: trenul Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca - Viena care circulă zilnic, astfel: IR 143 Cluj-Napoca (07:35) - Budapesta (14:20/14:40) - Viena (17:21); IR 144 Viena (10:42) - Budapesta (13:19/13:40) - Cluj-Napoca (22:25).
Totodată, este creată o nouă legătură directă între Budapesta și București (via Craiova, Timișoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 - Traianus, astfel: IR 72 București Nord (pl. 5.20) - Budapesta Keleti (sos. 18.50); IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) - București Nord (sos. 23.22).
Alte trenuri vor reveni pe ruta consacrată: Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, orașul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 și IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât și cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaș cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 - Mediaș sos. 18.51).
Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Brașov - Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Brașov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureș va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21 decembrie 2018 - 5 ianuarie 2019, 18- 22 aprilie 2019, 1 iunie - 7 septembrie 2019 și 31 octombrie - 3 noiembrie 2019 pentru dus, și pentru întors 22 decembrie - 6 ianuarie 2019, 19-23 aprilie 2019, 2 iunie - 8 septembrie 2019, 2-4 noiembrie 2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj-Napoca (trenurile IR 1748/1749 Târgu Mureș - Cluj-Napoca).
"Pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 euro pe sens) și Budapesta (de la 29 euro pe sens), Chișinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) și Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană. De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta și din Timișoara (de la 15 euro pe sens), Cluj-Napoca (de la 15 euro pe sens) și Brașov (de la 19 euro pe sens). Foarte avantajoase sunt și ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia și Cehia, cât și oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa", mai arată CFR Călători.