Primarul Capitalei, Nicușor Dan anunță că s-a făcut un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București desemnând câștigătorul procedurii de achiziție pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală.
”S-a făcut un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a desemnat câștigătorul procedurii de achiziție pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală. Ca urmare a evaluării ofertelor, a întrunit punctajul cel mai mare asocierea Explan SRL (lider) - Geologic Site SRL - DP Consult SRL, cu o valoare de 12.639.864 lei fără TVA. Termenul pentru elaborarea documentului este de 12 luni de la semnarea contractului”, anunță primarul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit lui Nicușor Dan, drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km și va conecta Bulevardul Timișoara cu centura Capitalei și viitoarea Autostradă A0, scrie News.ro.
”Acesta va avea caracteristicile unei autostrăzi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete și trotuare. În urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivită, cu lățimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m”, spune edilul.
El mai anunță că pentru alte 3 drumuri radiale, s-a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurilor de licitație și se află în acest moment în diferite stadii de evaluare, după cum urmează: Drumul Radial 4 (DR 4 – Nord Expres) - va avea o lungime de aproximativ 11,5 km și va face legătura între localitatea Corbeanca și Municipiul București – etapa de evaluare a ofertelor tehnice. Drumul Radial 9 (DR 9 Sud Expres) - va avea o lungime de aproximativ 13 km și va face legătura între localitatea Vidra și Municipiul Bucuresti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice. Drumul Radial 10 - Măgurele Expres (DR 10) - va avea o lungime de aproximativ 11 km și va face legătura între Municipiul București și orașul Măgurele – etapa de evaluare a documentelor DUAE (Document Unic de Achiziție European). ”În ceea ce privește celelalte drumuri radiale, se lucrează la analizele de favorabilitate.
Acestea vor face legătura între Capitală și localitățile din jur, după cum urmează: DR3 - Giulești Expres – va avea o lungime de aproximativ 10 km și va face legătura comuna Săbăreni, județul Giurgiu, de Municipiul București. DR5 - Pipera Expres – va avea o lungime de aproximativ 10,5 km și va face legătura între Municipiul București și localitățile Otopeni - Tunari - Voluntari. DR6 - Afumați Expres – va avea o lungime de aproximativ 4,4 km, va face conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2 și va fi o variantă de ocolire a localității Afumați. DR7 - Est Expres – va avea o lungime de aproximativ 6 km și va face legătura între Municipiul București și localitatea Moara Domnească. DR8 -Splai Expres - va avea o lungime de aproximativ 5,5 km și va face legătura între Municipiul București și zona metropolitană prin nodul Cernica. Drumul Radial 2 - DR2 - Autostrada A1, care va avea o lungime de aproximativ 12 km și presupune extinderea Autostrăzii A1 la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1, va fi realizat de CNAIR”, mai arată primarul.
El menționează că finanțarea pentru realizarea studiilor de fezabilitate urmează să fie asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).