Northvolt continuă căderea, o filială își cere falimentul

Northvolt continuă căderea, o filială își cere falimentul
scris 8 oct 2024

O filială a companiei suedeze Northvolt, specializată în producția de baterii pentru vehicule electrice, și-a cerut falimentul, arătând că proiectul pe care îl dezvolta a fost anulat.

În urma deciziei de suspendare a proiectului Northvolt Ett Expansion, filiala Northvolt AB a Northvolt Ett Expansion AB (denumită în continuare Ett Expansion AB) – care nu are angajați direcți și gestionează proiectul de construcție – a depus o cerere de faliment la un tribunal din Stockholm, anunță compania suedeză.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO&VIDEO Constructorii străini au montat primele grinzi metalice pe Autostrada Moldovei, lucrând inclusiv noaptea CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO Constructorii străini au montat primele grinzi metalice pe Autostrada Moldovei, lucrând inclusiv noaptea

Northvolt a anunțat că una dintre filialele sale, care a rămas fără proiectul principal de extindere a proiectului Ett Expansion, a depus o cerere de insolvență.

De la anunțarea suspendării proiectului de extindere Ett pe 23 septembrie, ca parte a redefinirii operațiunilor de către Northvolt Group în Suedia, toate lucrările la proiectul de extindere au fost suspendate. Compania specializată în producția de baterii pentru vehicule electrice precizează că toate contactele cu Ett Expansion AB vor fi de acum încolo gestionate de administratorul special. Northvolt Group continuă să dialogheze cu părțile interesate pentru cooperarea continuă în cadrul operațiunilor în desfășurare ale Northvolt Group.

“Ett Expansion AB este una dintre cele peste 20 de entități diferite din cadrul grupului Northvolt, iar cererea de faliment nu se referă la niciuna dintre celelalte entități juridice din grupul mai larg Northvolt”, explică producătorul suedez. “Grupul Northvolt își concentrează resursele spre accelerarea producției în producția de celule la scară largă în prima fază complet construită a Northvolt Ett și își îndeplinește angajamentele față de clienții săi auto”.

Luna trecută, Northvolt a anunțat un plan amplu de „revizuire strategică”, care va avea ca efect concedierea unui număr foarte mare de persoane

Uzinele Northvolt din Skelleftea, Vasteras și sediul central al companiei din Stockholm vor concedia aproximativ 1.600 de persoane, cel mai mare număr fiind cel de la Skelleftea, circa 1.000 de persoane. „Toate concedierile fac obiectul unor negocieli sindicale în curs”, a transmis compania.

VIDEO&FOTO Grecii au început asfaltarea și au adus peste 500 de muncitori la Autostrada Bucureștiului, după ce au fost avertizați de autorități CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii au început asfaltarea și au adus peste 500 de muncitori la Autostrada Bucureștiului, după ce au fost avertizați de autorități

„În urma pașilor inițiali făcuți ca parte a revizuirii sale strategice și ca răspuns la un climat macroeconomic provocator, Northvolt își ajustează ambițiile pentru a se concentra pe creșterea capacității de producție de 16 GWh la Northvolt Ett”, a anunțat Northvolt, un startup de baterii care s-a bucurat în anii trecuți de finanțări importante din partea unor constructori auto.

În acest moment, obiectivul principal al companiei este uzina Northvolt Ett, care se află în prima fază de dezvoltare și care trebuie să asigure bateriile contractate de partenerii Northvolt. Reducerile de costuri, care înseamnă inclusiv concedieri masive, vor asigura, cel mai probabil, resursele financiare necesare investițiilor în această uzină.

Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut CITEȘTE ȘI Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut

„Această prioritate este susținută în continuare de un program de accelerare recent introdus, menit să crească în continuare nivelurile de producție. Programul demonstrează deja rezultate și a contribuit la creșterea producției de celule Northvolt Ett de trei ori de la începutul acestui an”, mai explică cei de la Northvolt.

Șeful companiei, co-fondator, Peter Carlsson, susține demersul prin evoluția nefavorabilă a pieței de mașini electrice. „Deși impulsul general pentru electrificare rămâne puternic, trebuie să ne asigurăm că luăm acțiunile potrivite la momentul potrivit, ca răspuns la situațiile potrivnice de pe piața auto și la climatul industrial mai larg.

Acum trebuie să concentrăm toată energia și investițiile în activitatea noastră de bază. Succesul în creșterea producției la Northvolt Ett este esențial pentru livrarea clienților noștri și pentru a permite operațiuni de afaceri durabile. Recordurile recente de producție la Northvolt Ett arată că suntem pe calea cea bună, dar deciziile pe care le luăm astăzi, oricât de dure, sunt necesare pentru viitorul Northvolt.”

Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut CITEȘTE ȘI Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut

În paralel cu concedierile, vor fi sistate operațiunile de extindere a Northvolt Ett, care ar fi trebuit să ridice capacitatea totală de producție la 30 GWh anual.

În total, va fi redusă forța de muncă cu 20% la nivel global și cu 25% în Suedia.

„Deciziile anunțate astăzi sunt atât provocatoare, cât și dureroase. Eu și toți colegii mei de la Northvolt vom face tot ce ne stă în putință pentru a-i sprijini pe colegii care vor părăsi în cele din urmă compania. Deciziile sunt, totuși, necesare pentru a se adapta la realitățile actuale și pentru a permite succesul pe termen lung al Northvolt”, a mai spus Peter Carlsson.

viewscnt
Afla mai multe despre
northvolt concedieri
fabrica baterii electrice