Președintele Stellantis, John Elkann, cel care reprezintă interesele familiei Agnelli, cel mai mare acționar al companiei, a început deja procesul de căutare a unui nou CEO, care să preia de la Carlos Tavares conducerea companiei.
Contractul lui Carlos Tavares în funcția de Chief Executive Officer al Stellantis, început oficial în ianuarie 2021, odată cu crearea companiei, se va încheia peste un an și câteva luni, la finalul duratei de cinci ani, iar compania este preocupată să găsească un înlocuitor. Compania a confirmat pentru Bloomberg informația, precizând că este o procedură normală de planificare a înlocuirii CEO-ului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia arată însă că acționarii ar putea să nu mai fie interesați de o prelungire a contractului lui Tavares, considerat unul dintre cei mai performanți șefi de companii auto din lume. Unul dintre motivele pentru care nu se dorește prelungirea contractului ar fi evoluția nemulțumitoare pe piața din SUA, acolo unde mărcile americane, Chrysler, Dodge și RAM, nu reușesc să atingă performanțele de profit dorite, pe fondul scăderii sistematice a vânzărilor.
În același timp, la momentul finalizării contractului, Carlos Tavares va avea 68 de ani și nu este exclus ca acesta să refuze să mai continue activitatea în fruntea Stellantis, pentru a putea să se bucure de averea câștigată. La începutul acestui an, în presa din Franța s-a vehiculat inclusiv informația potrivit căreia acționarii Stellantis ar fi preocupați de recrutarea lui Luca de Meo, de la Renault, în fruntea Stellantis, ca urmare a faptului că Tavares nu ar mai dori să continue după 2026. De Meo s-ar putea întoarce astfel la mărcile italiene care l-au consacrat, el având o istorie bogată în conducerea Fiat și Alfa Romeo și o relație foarte bună cu familia Agnelli.
Carlos Tavares a ajuns CEO al Stellantis din poziția de CEO al PSA (Peugeot Citroen), fiind unul dintre artizanii negocierilor pentru crearea noii companii. Planul său ambițios prezentat la preluarea noului contract prevedea menținerea tuturor mărcilor, transformarea lor în centre de profit, crearea unor sinergii clare între cele 14 mărci și tranziția la electrificare, dar și reducerea masivă de costuri care să contribuie la creșterea profitabilității.
După doi ani la conducerea Stellantis, Tavares a fost în mijlocul unor tensiuni puternice cu acționarii, din cauza salariului său, considerat excesiv, însă performanțele înregistrate de companie în primii doi ani au determinat în cele din urmă aprobarea unuia dintre cele mai mari salarii din industria auto globală, chiar dacă acesta a fost diminuat în 2023, ca reacție la presiunile acționarilor.