Justiția germană a deschis miercuri calea spre o nouă interdicție de circulație pentru autoturismele vechi cu motor diesel în orașul Mainz, după Stuttgart, Frankfurt și Berlin, unde guvernul încearcă acum să dejoace aceste decizii foarte nepopulare.
Într-un verdict foarte așteptat, tribunalul administrativ din Mainz (vest) obligă municipalitatea să interzică circulația pe străzile sale a autoturismelor vechi cu motor diesel începând din septembrie 2019, exceptând situația în care ea va reuși să amelioreze calitatea aerului până atunci.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mainz se numără printre cele 65 de orașe germane care depășeau anul trecut normele europene privind emisiile de dioxid de azot, adică 40 de micrograme de NO2 pe metru cub, conform Oficiului german al Mediului.
Recent. un tribunal din Berlin a obligat administrația locală să impună restricții pe anumite străzi din oraș pentru mașinile diesel, dacă emisiile de noxe ale acestora depășesc limitele prevăzute de lege.
Reclamanții de la DUH, un grup de lobby de mediu, au cerut ca autovehiculele care sunt echipate cu motoare Euro 4 sau mai vechi să fie împiedicate să mai circule începând din acest an, iar cele Euro 5, începând de anul viitor, din septembrie. Primele informații vorbesc despre un număr de 20 de străzi și bulevarde pe care ar putea fi instituită restricția.
Hamburg este primul oraș în care a fost deja introdusă restricția de circulație pe cele mai importante bulevarde ale orașului, iar Frankfurt urmează să facă același lucru începând cu luna februarie 2019. La începutul acestui an, a fost emisă prima sentință, în Germania, care acorda dreptul primăriilor să introducă restricții dacă se conideră necesar.