Nissan Motor și-a redus estimările la profitul anual la cel mai redus nivel din ultimul deceniu, din cauza costurilor din Statele Unite, într-o perioadă în care se adaptează la lipsa fostului președinte Carlos Ghosn și își proiectează viitorul cu partenerul de alianță Renault, transmite Reuters.
Producătorul japonez de automobile anticipează un profit operațional al anului fiscal încheiat în martie de 318 miliarde de yeni (2,84 miliarde dolari), cu 45% sub nivelul anului precedent și sub nivelul anticipat anterior, de 450 de miliarde de yeni, pe fondul cheltuielilor legate de extinderea garanțiilor în Statelor Unite, cea mai mare piață a companiei, scrie News.ro.
Într-un comunicat publicat miercuri, Nissan a anunțat că vânzările au fost afectate de arestarea fostului președinte Carlos Ghosn, contribuind la declinul profitului la cel mai scăzut nivel atins după anul fiscal încheiat în martie 2010.
CITEȘTE ȘI Tesla vrea să lanseze taxiuri autonome în 2020Aceasta este ce-a de-a doua reducere a estimării referitoare la profitul operațional din ultimele două luni și amplifică presiunile la care este supus directorul general Hiroto Saikawa într-o perioadă în care acesta încearcă să lase în urmă era Ghosn prin reformarea guvernanței corporative a Nissan și egalizarea drepturilor în cadrul alianței cu Renault, cel mai mare acționar al său.
Nissan va publica rezultatele financiare anuale la jumătatea lunii mai.
Declinul profitului era o problemă încă dinaintea arestării lui Ghosn, în noiembrie 2018, pentru acuzații de ilegalități financiare. Ghosn va afla, cel mai devreme miercuri, dacă va fi eliberat pe cauțiune pentru a doua oară.
Nissan a avut probleme cu reducerea costurilor legate de stimulentele acordate la vânzarea vehiculelor în Statele Unite. Ani de zile compania a depins de acordarea unor discounturi mari pe cea mai mare piață a sa, la vânzarea SUV-urilor compacte Rogue și a sedan-urilor Altima, pentru a-și extinde cota de piață, în cadrul obiectivelor agresive stabilite de Ghosn.
În prezent, Saikawa s-a angajat să nu mai urmărească creșterea cotei de piață și să se concentreze în schimb pe îmbunătățirea marjei de profit.
Totodată, Producătorul auto și-a întors atenția către China, ca viitoare piață majoră de dezvoltare, chiar dacă vânzările pe cea mai mare piață auto din lume au încetinit.
De la arestarea sa în noiembrie, Ghosn și-a acuzat foștii colegi că au organizat un puci în consiliul de administrație pentru a contracara planul său de a fuziona Nissan cu Renault.