Nissan se va alia cu grupul chinez Envision AESC și va investi peste 200 de miliarde de yeni (1,8 miliarde de dolari) pentru a construi noi fabrici de baterii pentru vehiculele electrice în Japonia și Marea Britanie, toate bateriile urmând să fie furnizate alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, se arată într-un articol apărut în publicația economică niponă Nikkei, citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
În 2024, al treilea producător auto nipon ar putea beneficia de bateriile electrice de la două noi fabrici, una în Japonia și una Marea Britanie, capacitatea de producție fiind suficientă pentru a alimenta anual 700.000 de mașini electrice, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În timp ce industria auto accelerează trecerea la vehiculele electrice, crește concurența pentru investiții în componentele cheie.
Envision AESC, al șaptelea furnizor global de baterii pentru vehiculele electrice, va opera noile unități. Envision, în care Nissan deține o participație de 20%, produce în prezent suficiente baterii pentru a alimenta 200.000 de mașini electrice.
Cu noile fabrici din Japonia și Marea Britanie grupul chinez vrea să-și majoreze producția pentru a alimenta anual 900.000 de mașini electrice. Envision va contribui de asemenea la finanțarea unităților. Nissan ia în considerare efectuarea unor investiții comune și folosirea subvențiilor de la guvernele celor două țări pentru finanțarea proiectului.
În prezent Nissan vinde anual 180.000 de mașini electrice. Compania va electrifica toate modelele noi de pe piețele sale cheie până la începutul anilor 2030, și se așteaptă să vândă peste un milion de vehicule electrificate până la finalul anului fiscal 2023.
Producătorii auto globali se grăbesc să construiască fabrici de baterii pentru vehiculele lor. În 2020, Toyota Motor a înființat o societate mixtă cu Panasonic și are un parteneriat cu grupul chinez CATL. Volkswagen intenționează să construiască șase fabrici de baterii în Europa până în 2030. Ford Motor se aliază cu grupul sud-coreean SK Innovation, în timp ce General Motors a încheiat o alianță cu LG Chem pentru a construi uzine în SUA.
Și publicația britanică Financial Times (FT) anunța săptămâna aceasta că Nissan este în negocieri avansate cu Guvernul de la Londra pentru a construi o fabrică de baterii pentru vehiculele electrice lângă uzina sa din Sunderland, Marea Britanie, care ar urma să devină cel mai mare hub de producție din afara Japoniei pentru modelele electrice al companiei nipone.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteLa noua unitate ar urma să fie produse anual 200.000 de baterii pentru mașini și ar urma să fie create mii de locuri de muncă, au declarat pentru FT surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Acestea au adăugat că Nissan, al treilea producător auto nipon, vrea de la Guvern un sprijin financiar masiv, de cel puțin zeci de milioane de lire sterline, pentru acest proiect.
Obținerea investiției Nissan este esențială pentru a sprijini viitorul fabricilor auto din Marea Britanie, în condițiile în care industria trece la fabricarea modelelor electrice pentru a îndeplini țintele mai dure privind emisiile, iar guvernele europene concurează pentru atragerea producătorilor de baterii.
Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT) a apreciat că este "esențială" obținerea investiției în baterii. Marea Britanie este a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.