Nissan a lansat o investigație cu privire la afirmațiile unui consilier principal conform cărora directorul general Makoto Uchida l-ar fi supravegheat pe adjunctul său Ashwani Gupta, au declarat patru persoane cu informații directe despre această problemă, transmite Reuters.
Afirmațiile legate de punerea sub supraveghere a luu Gupta, relatate pentru prima dată de Financial Times, au fost făcute de Hari Nada, în vârstă de 58 de ani, un consilier principal la Nissan, într-o scrisoare din 19 aprilie către directorii independenți din consiliul de administrație al producătorului auto japonez, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reuters, care a văzut scrisoarea, este prima care a dezvăluit detaliile sale specifice. Acestea se referă la afirmațiile de supraveghere, o divizare puternică a conducerii în legătură cu relația Nissan cu Renault și preocupările legate de transferurile de proprietate intelectuală către producătorul francez de automobile.
În scrisoare, Nada a spus că Uchida a efectuat supravegherea pe o perioadă lungă de timp.
Nada a spus că a fost un efort de a dobândi informații pentru a elimina un director general și un membru al consiliului de administrație pe care CEO-ul Nissan îl considera un obstacol în calea încheierii unui nou acord cu partenerul de alianță Renault.
Gupta, numit director de operațiuni în 2019, a pus sub semnul întrebării termenii acordului revizuit pe care Uchida urmărește să îl finalizeze cu Renault, potrivit scrisorii lui Nada și celor patru persoane care au cunoștință de această problemă.
Solicitat să comenteze investigația referitoare la supraveghere, Nissan a spus: ”Au fost implicate părți terțe independente pentru a verifica faptele și a întreprinde acțiuni adecvate”.
Nissan a refuzat orice comentariu suplimentar pentru acest subiect. Reuters nu a putut determina cine conduce ancheta pentru Nissan.Aceasta a început la sfârșitul lunii mai, a spus o persoană cu cunoștințe directe despre această problemă.
CITEȘTE ȘI Prelungire în licitația de achiziție a automotoarelor electrice pe hidrogenNada nu a detaliat în scrisoare cum a aflat despre presupusa supraveghere a lui Gupta. Reuters nu a putut confirma în mod independent că a avut loc vreo supraveghere.
ACUZAȚIE DE HĂRȚUIRE
Conform legislației japoneze, o companie poate monitoriza comunicațiile de pe telefoanele și computerele corporative și poate investiga comportamentul unui angajat în afara muncii, pentru a-și proteja interesele comerciale, a declarat Akira Takeuchi, avocat și examinator certificat netru fraudă din Tokyo.
”În alte cazuri, acțiunile din afara companiei ar putea fi considerate private, iar investigațiile de acolo ar putea fi considerate excesive”, a spus el, subliniind că vorbește în general și nu despre Nissan.
Gupta și Nada nu au comentat ca răspuns la solicitările Reuters. Nissan a refuzat să-i pună la dispoziție pentru comentarii pe Uchida, directorii consiliului sau alți destinatari ai scrisorii lui Nada.
Alți destinatari au inclus directorul de resurse umane al Nissan, consilierul general global și directorul pentru proprietate intelectuală.
Nissan a declarat pe 12 mai că Gupta, în vârstă de 52 de ani, care a fost considerat pe scară largă drept un candidat pentru a deveni director general, nu va fi numit din nou în consiliu la expirarea mandatului său.
Nissan a anunțat săptămâna trecută că Gupta a ales să părăsească compania pe 27 iunie, ziua adunării anuale a acționarilor producătorului auto, pentru a urmări alte oportunități.
Nada a spus în scrisoare că Nissan a analizat acuzațiile despre comportamentul lui Gupta în săptămâna din 10 aprilie și că i s-a cerut demisia.
El a spus că a înțeles că firma de avocatură japoneză Anderson Mori & Tomotsune a condus o anchetă asupra acuzațiilor împotriva lui Gupta.
CITEȘTE ȘI Nicușor Dan, despre Codul urbanismului: Conține, la influență politică, chestiuni extrem de nocive. Se legalizează hoția din urbanism și construcțiiTrei surse cu cunoștințe directe despre acest caz au spus că ancheta se referă la o acuzație de hărțuire împotriva lui Gupta, din partea unei angajate.
Acuzația a fost făcută în martie și ancheta nu fusese încheiată la momentul anunțării demisiei lui Gupta, a spus o persoană.
Reuters nu a reușit să confirme în mod independent natura plângerii de hărțuire sau orice concluzie a investigației.
Anderson Mori și Tomotsune au refuzat să comenteze.
DIVIZIUNI LA NISSAN
Detaliile neraportate anterior ale scrisorii subliniază că, la cinci ani de la arestarea fostului director GENERAL al Nissan, Carlos Ghosn, pentru că și-a ascuns veniturile, printre alte acuzații financiare, Nissan rămâne divizată în legătură cu legăturile sale cu Renault.
Ghosn a fost trimis de Renault în 1999 pentru a schimba Nissan, după ce compania franceză a salvat-o și a devenit forța motrice din spatele unei alianțe strategice încheiate mai târziu în acel an, în care ambele companii au preluar pachete de acțiuni una la cealaltă.
Mai recent, după luni de discuții tensionate, Nissan și Renault au anunțat în februarie noi termeni de parteneriat, în baza cărora producătorul auto japonez ar lua un pachet de până la 15% din Ampere, o unitate de vehicule electrice pe care Renault o desprinde de grup, și Renault și-ar reduce participația de 43% deținută la Nissan.
Producătorii de automobile și-au propus să aibă un acord final aprobat de consiliile lor până la jumătatea anului, dar această țintă a fost amânată până la sfârșitul lui 2023, au spus două persoane care cunosc discuțiile.
Directori superiori ai producătorului francez de automobile, cum ar fi președintele Jean-Dominique Senard și directorul executiv Luca de Meo, au considerat că Gupta încetinește sau blochează încheierea tranzacției, a declarat o persoană care cunoaște poziția Renault.
Un purtător de cuvânt Renault a refuzat să comenteze și a spus că ambii directori au refuzat să comenteze.
CITEȘTE ȘI Google adaugă rezultatele din rețelele sociale în paginile de căutareNada a spus în scrisoarea sa din aprilie că el credea că CEO-ul Nissan, Uchida, și-a depășit autoritatea făcând concesii și angajamente în ceea ce el a numit acorduri pe la spate convenite cu de Meo.
Nada a citat două cazuri, ambele implicând prevederi referitoare la proprietatea intelectuală a Nissan.
Un purtător de cuvânt al Renault a refuzat să comenteze și a spus că de Meo a refuzat să comenteze.