Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, dorește ca în luna octombrie să fie lansat pe SEAP tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești, în prezent fiind lansate doar secțiunile unu și cinci, el spunând că este un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate. Cuc a precizat că dacă aceasta nu se va încadra în termenul contractual va fi încheiată înțelegerea, spunând că există și un plan de rezervă în cazul în care se va ajunge în această situație.
Răzvan Cuc a declarat, luni, într-o conferință de presă susținută în județul Constanța, că dorește ca până la finalul lunii octombrie să fie ridicate pe SEAP și celelalte trei secțiuni din autostrada Sibiu - Pitești, după ce secțiunile unu și cinci au fost ridicate deja pe SEAP, scrie News.ro.
“Autostrada Pitești - Sibiu, secțiunile, capetele unu și cinci, după cum știți, au fost ridicate pe SEAP, proiectare și execuție. Urmează să ridicăm până la sfârșitul lunii octombrie și celelalte porțiuni, doi, trei și patru. Ce vreau să vă precizez, sunt un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Pitești pentru că noi am prelungit termenul acestei firme, eu am găsit proiectul blocat în minister când am ajuns, s-a prelungit cu încă șase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secțiuni, iar până în momentul de față ne-a adus secțiunile unu și cinci, evident, pe care le-am și lansat pe SEAP, și secțiunea patru. Secțiunile doi și trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual încheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezervă”, a spus ministrul Transporturilor.
El a menționat că dacă se va ajunge aici proiectul nu va fi pus în pericol și va putea fi menținut termenul ca în octombrie întreg tronsonul de autostradă Sibiu - Pitești să fie pe SEAP.
“Este un proiect foarte important pentru România și nu va fi pus sub nici o formă în pericol. Dacă nu mai prelungim perioada în continuare pentru Pitești – Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel încât să ne menținem termenul și în octombrie să avem lansat întreg tronsonul Sibiu – Pitești pe SEAP. Este foarte important din punct de vedere economic și în al doilea rând pentru absorbția de fonduri europene. Toată lumea vorbește de absorbție, dar vedem că absorbția în momentul de față se realizează doar prin proiectele fazate, vorbim despre Lugoj - Deva, Sebeș – Turda”, a afirmat Răzvan Cuc.
Ministrul a mai spus că pentru a continua absorția fondurilor europene trebuie lansate proiectele, referindu-se aici nu doar la Sibiu-Pitești, ci și la Centura Sud a Bucureștiului.
“Pentru a asigura absorbția de fonduri europene, evident trebuie lansate proiectele, și aici Sibiu – Pitești este unul dintre ele, Centura Sud, la profil de autostradă. Vorbim practic de veriga lipsă din coridorul patru, pentru că nu putem să închidem coridorul patru prin centura existentă care este suprasaturată. Chiar dacă și acolo am deblocat proiectele de decongestionare la Domnești, Popești, Berceni și extindere pe anumite porțiuni la patru benzi, dar centura nouă, la profil de autostradă, este necesară, este lansată, e vorba de 51 de kilometri de drum la profil de autostradă. Valoarea este undeva la 500 de milioane de euro”, a explicat ministrul.
El spune că a avertizat firmele care vor participa la licitație să nu mai facă contestații, blocând astfel ritmul de implementare a proiectelor.
“Tot ce sper, și am transmis foarte serios avertismentul acesta către toate firmele care participă, este să nu mai facă contestații. Au termen undeva la trei luni de zile pentru depunerea ofertelor. Au fost scoase la licitație la începutul lunii iulie, deci au termen trei luni de zile să se pregătească. Nu vreau să mai văd contestații inutile pentru că nu fac decât să blocheze și să stopeze ritmul normal de implementare a proiectelor”, a explicat Răzvan Cuc.
El s-a mai referit și la faptul că un proiect nu poate fi încheiat dacă are probleme de calitate, iar pentru acest lucru un ministru trebuie să meargă pe teren să vadă despre ce e vorba.
“Nu poți să finalizezi un proiect dacă are probleme de calitate. Dar pentru asta trebuie să te duci și pe șantier, trebuie să te duci la fața locului și să vezi cu ochii tăi despre ce e vorba. Nu stai în birou ca ministru și aștepți să-ți vină o cohortă întreagă de consilieri sau de directori și să-ți spună, ca pe vremea lui Ceaușescu «totul este bine și frumos!»”, a menționat Răzvan Cuc.
El a spus că a avut un eveniment neplăcut la preluarea mandatului, când anumiți directori din minister i-au dat asigurări că lotul doi din autostrada Lugoj - Deva este în regulă și poate fi dat în folosință, dar lucrurile nu erau chiar așa.
“Am avut, din păcate, un eveniment neplăcut la preluarea mandatului. În luna februarie trebuie să dăm în folosință 15 kilometri din tronsonul Lugoj - Deva, lotul doi. Directorii de la acea vreme, pentru că nu mai sunt în funcție acum, spuneau că totul este ok și putem să-i deschidem, iar când m-am dus acolo nu era chiar așa cum îmi spuneau, ei vorbind din birou cu constructorul și consultantul, care îi asigurau că toate lucrurile sunt bune. Dacă fiecare director înțelege că are un loc de muncă în care trebuie să-și bea cafeaua, să aibă mașină și secretară și să stea bine-mersi la birou, înseamnă că au înțeles greșit. Pleacă acasă și aducem alți oameni care au chef de muncă și vor să facă ceea ce trebuie pentru țară și pentru sumele cu care sunt plătiți”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a făcut, luni, o vizită în Portul Midia, din județul Constanța, pentru a vedea stadiul lucrărilor de la dragajul de întreținere.