Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat rezilierea contractului cu constructorul sectorului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada 3, unde progresul lucrărilor, în ultimele 5 luni, a fost de doar 1%. ”Destul!”, a transmis Drulă.
”Destul! Pe A3, sector Chețani-Câmpia Turzii, progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general”, a scris, joi, pe Facebook, Cătălin Drulă.
Ministrul afirmă că firma care construiește acest lot, ajunsă în insolvență și cu subcontractori neplătiți, ”a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române”, scrie News.ro.
”Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent. Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor”, a mai scris Drulă.
Potrivit acestuia, în acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment”În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a mai scris Drulă.
G 4 Media susține că tronsonul de 15,7 km din A3 trebuia construit de o asociere de firme românești, compusă din Straco Group, Specialist Consulting și Total Road. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, iar termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În acest moment, stadiul lucrărilor este de doar 40%.